|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har i dagarna upplevet lite strul med mitt lås och larm på 330 touring -03 Indikerningen för öppen förardörr är borta. Ingen indikering i instrument eller takbelysning. Funkar på alla andra dörrar och luckor. Dock så återlåser sig inte bilen,vilket den borde göra. Efter som den inte vet att jag öppnat dörren.Men det verkar den veta iallfall. När jag sedan låser bilen så larmar den ej. Om jag då låser upp och öppnar/stänger passaserar dörren fram,så funkar larmet och blinkers blinkar = larmet aktivt. någon som upplevet samma eller liknade? /Pelle | |
|
Verkar som om det går troll i bilen förtillfället. Var ute och körde idag,stannade till i 10min för att sedan åka vidare. Då tappade jag nästan all radiomottagning bara så där. Endast P3 och radiostockholm som hörs okey. Dax att byta bil kanske :( |
|
|
Har du kollat batteriet och laddningen. När jag hade min 750 så uppstod många konstiga problem när generatorn började strula. Efter byte av generator så fungerade allt normalt igen. Fast din bil är såpass ny att det inte borde uppstå. |
|
|
Det råkar inte vara dubbla switchar typ. redundans i dörren. Kan du prova mer passagerar dörren och fejk låsa den medans den är öppen. Det mest troliga är väl annars bara att dörrswitchen bråkar eller har gett upp då indekering för det saknas. Men din test om återlåsning (som jag inte en visste fanns på bmw) dödar den teorin lite dock. Teori varför den inte larmar när du gått ur förardörren kan vara att bilen tror du fortfarande är kvar i bilen. Därav vill den inte larma på... (är den så smart?) /chni |
|
|
jo återlåsningen är ju till för om du skulle av misstag låsa upp bilen när du typ stoppar nyckeln i fickan. Då låser den bilen efter ca 30-40 sek, om du inte rört i dörrar/lucka.Om det är in progat vill säga. Det är det på min bil. Jo fast den larmar inte förens jag öppnat o stängt hö fram dörr. Det är ju det som är så konstigt om det vart på förrardörren kunde jag köpt det. |
|
|
Har försökt alla möjliga och omöjliga sätt men det verkar inte hjälpa. Olika smörjmedel,knackat på låskistorna och pillat men inget hjälper :( /Per |
|
| Är inte hundra på hur det är gjort i en så pass ny bil, men med en E34 som lider av samma fel (har dock ej larm och problemet ligger i en annan dörr än din), så tycker jag att det låter som att givaren som känner av om dörren är öppen/stängd har låst sig i öppet läge. På E34:an sitter givaren i dörrlåset, fast i den delen som sitter i karossen. Kanske är långsökt att hänvisa till en E34:as konstruktion, men med tanke på de få svaren i tråden så ger jag mig på att svara, hoppas det kan vara till hjälp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.