AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.358

M3 E46 ac schnitzer avgassystem!

Sida 2 av 2
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
bomis: tror mig, jag har det svårt själv när jag vet att den spegelblanka saken står otåligt och bara väntar på att göra väsen

väntar på CSL diffusorn som ska ha landat hos utlämningstället enligt posten men ännu har jag inte fått lappen hem :(
hoppas att den kommer i em, måste måtta så att dom ju passar ihop
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
förresten, någon som vet vad går en ss x-pipe med resonator på?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> har precis beställt v-csl baklucka & v-csl diffusor, umnitza(predator) angel eyes och h&r fjädrar, eisenman race ti allt från modbargains.com i usa.

sparade c:a 3500:- på diffusorn jämfört med här
sparade 2500:- på luckan
2000 på h&r fjärdrarna
8000:- på sportsystemet

totalt c:a 16000:-!!! Så nu när jag får grejjorna väntas en "lätt" mod på bilen :-P
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Bomis >> Låter som ett kuligt litet paket att få packa upp ;)

Har du räknat in tull o moms (moms på frakten oxå) ? Brukar vara lite billigare men dina priser ser onormalt billigt ut.

Henrik
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
houke>> jag fick c:a 15% på grejjerna eftersom jag beställde så mkt

eisenmann race ti, c:a 14 000----tror det ligger på runt 24000 här hemma
csl diffusorn 2800 ------- stylabilen 7 100
csl-lucka 4500 --------- stylabilen 8 500
h&r sänkfjädrar 1100:- ------ c:a 3400 här hemma
umnitza angeleyes 1100 ----- vet ej här hemma

30 550 ink tull/moms sverige, 44 500 här hemma

Överslagsräkningen stämde ungefär +- 2000 och frakten he he se nedan:

Give us a shout, we have $7 shipping special on now for all shipments and you won't pay customst or taxes like everywhere else.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
houke>>det ska bli ett riktigt trevligt höstprojekt när bilen åker in i garaget för vinteride....
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
boomis: csl-luckan för 4500 har du räknat som inkl eller ex moms och tull?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
30500 är ink moms o tull dvs runt c:a +30%
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
Schmidt-Technik systemet - first impression

äntligen tillät vädret oss att jobba med avgassystemet i lördags, projektet tog oss ca. 3 tim, 80% av tiden va att montera av den originala systemet.
problemet är att den originala systemt är så stor och klumpigt att man fick stora problem att nå bakre monteringmuttern på förarsidan, vilket va inplanerad

first impression
>> ljudet mullrar dovt och lite mer vid tomgång
>> mullret börjar redan vid 2000rpm vid last och låter som bäst vid 2500rpm
>> SMG prog 3 som växlar vid ca 3000rpm mullrar det riktigt bra i alla växlarna och crousing fart vid 110kmh med 6:ans växel så ligger det varven konstant vid 2500rpm och det låter riktigt rikligt med ljud inne i bilen (kan vara jobbigt att köra lagligt på dom svenska motorvägen)
>> raspen finns kvar vid höga varvtalen

blev imponerad att systemet kan leverera så bra ljud vid så låga varvtal, bilder kommer inom kort
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> grattis....men hur låter systemet när man drar på fullt dvs i dom övre registren dvs 5000-8000 rpm??
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
boomis: har inte funderat över ljudet vid dom gränserna men raspen är ganska skarp, ska tänka på det nästa gång

btw har modbargains skeppat ut dina grejer ännu och när förväntas det att landa i SE?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> allt fanns på lager så om c:a 2-3 veckor så anländer grejjerna :-)
Da
36
Davve_z
M3 E46 -02
Z4 e85 -03
bomis hur hittade du csl-luckan så billigt?
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Antar han har köpt en "Dry woven plastic" Vorsteiner baklucka. Dom ligger i den kursen borta i staterna. Ska man ha en dubbelsidig kolfiber lucka så ligger dom kring ~8k i staterna.
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
bomis: det låter gott dé

själv fick jag hem CF flaps (V-CSL replika) och CF diffuser men bägge va så dålig passform så att det inte gick att montera tillfredställt så jag ska nog satsa på äkta grejer hos modbargains vid nästa tillfälle

just nu velar jag mellan Strassentech eller V-GTS3 front läpp:
V-GTS3 Länk
Strassentech Länk

vad tycks?
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Om mitt öga ser rätt så har V-GTS3 en liten utbyggnad i mitten. Tycker nästan Strassentech ser finare och cleanare ut.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> är inne på davajn:s linje...strassentech ser fetare ut...men ändå inte för mkt...

stämmer köpte den i glasfiber....eftersom den skall lackas....
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
davajn: mitten delen är inskålad och kan få i en annan färg, ex kevlar (gulaktigtväv)

instämmer att det kan vara "to much" med GTS3 men ha en hel remsa med CF som strassentech kan också se lite masstig ut också och då tycker jag nästan mer om V-CSL addon splitter så man får lite brytning

kan f*n inte bestämma mig ärligt talat men det känns som det kvittar har inte direkt lust att göra någonting i detta vädret iaf!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
v-csl splitters alla gånger...precis lagom!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.