AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
775

Ljudet från stereon försvinner - har någon erfarenhet av detta?

Har råkat ut för ett mycket "mystiskt" problem! Ljudet försvinner från stereon. Felet kan uppträda efter fem minuter eller efter flera timmar. Låter jag sedan tändningen vara avslagen så fungerar den (oftast) igen. Display + reglage verkar fungera som vanligt, och även CD-vxl fungerar, men inget ljud. Det här gör att jag inbillar mig att det är någonting med/vid slutsteget som krånglar.
Till saken hör att jag hade samma problem i höstas och lät då en BMW verksatd titta på det i samband med en service och deras mekaniker gjorde något (?) som har fått stereon att fungera i ett halvår...
Har någon varit ute för liknande problem eller har något bra tips så vore jag tacksam för svar. Jag vore också tacksam för tips om hur man ev. tar bort stereon ur bilen.
BMW 525 Touring -01
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Sök i forumet, finns ett antal trådar om detta.
Glapp i förtärkaren, glapp i kablar trasiga moduler etc, etc.

FLAYEN
Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Har haft precis samma problem iveckan. Har en Bmw 530d -00. Det är antaligen ljudmodullen, jag plockade ur kontakten ur ljudmodullen och satte tillbaka den. Nu fungerar min perfekt. Pricis samma fel som du förklarade. Prova....
Tack för svaret!
"Skönt" att höra att jag inte är ensam :) Nu skall jag bara leta upp en instruktion hur jag tar bort ljudenheten, men jag har för mig att jag såg något på Gör det själv-sidan.

/O
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.