|
|
|
|---|---|
|
Hej. En bult som går genom en bussning och in i bakaxeln har brustit. Jag behöver en ny sådan. Vad heter den eller vilket artikelnummer har den så jag kan beställa en ny. Jag har tagit bilder på detta och hoppas att någon av er kan hjälpa mig. Det som är markerat med rött är bussningen där bulten skall sitta. Jag har också markerat med grönt. Där har bulten brustit och den sitter kvar i gängorna. Ni får gärna ge mig lite tips på hur jag kan få ut den. Tack på förhand. | |
|
Här kommer en länk med bilderna: Länk Hoppas det fungerar |
|
|
Länk Länk Här hittar du i alla fall artikelnummer och skisser på allt som rör din bakvagn. Ser inga bilder, men om bultstumpen sticker ur något brukar det gå att svetsa en mutter i änden genom gänghålet och sedan skruva. Värmen hjälper också. Eller så blir det verktyget med det eminenta smeknamnet "grispitt" som är en konisk vänstergängad tapp som man drar i ett i bultstumpen uppborrat hål. Lycka till! AE |
|
|
Tack för svaret Anders-72 Jag har tittat på de bilderna du länkade till på RealOEM.com Jag blir bara inte klok på ´vilken av bultarna jag skall ha. Jag har lagt upp länkar med bilder nu. Så om du kan titta på bilderna och kanske skaffa dig en uppfattning om vilken bult det är jag vill ha så blir jag super glad. :) |
|
|
Det måste vara pos. 17 i första länken om jag inte är helt ute och cyklar. Du får nog försöka ta loss slutväxeln/klumpen och försöka komma åt bulten därifrån. Kanske det räcker med att skjuta den bakåt en bit fö att slippa ta bort drivaxlarna, men det ser lite trångt ut. Det skulle gå att prova att borra ett hål från bakänden av skruven om du kommer åt. Därefter värma med gassvets och slå in en Insexbits som är något för stor för hålet och skruva den "inåt" från det hållet. 5-6 mm insex borde räcka, sedan gör värmen sitt. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.