|
|
|
|---|---|
|
I en del tester har man klagat på bilens vägegenskaper, särskilt vad gäller spårkänslighet. Detta ska bero på de "punkteringsfria" däcken. Erfarenheter? | |
|
Jag är inne på min andra 1-serie, och jag håller med om att den är lite spårkänslig. På min första 1:a hade jag 18" fälgar med icke punkteringsfria däck, och den var mindre spårkänslig än min nuvarande som rullar på 17" original med punkteringsfria däck. Jag upplever den på gränsen till vad som är acceptabelt. Jag tror att original däcken har en negativ inverkan. --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Jag fick precis min 120dM -07, och var efter alla negativa inlägg om punkteringsfria däck inställd på kass komfort, buller och spårkänslighet. Men det visade sig vara helt fel. Bilen är tyst och ingen spårkänslighet att tala om (ni som har kört "motorvägen" mellan Trelleborg och Malmö vet vad spårkänslighet är). Jag har tidigare haft en 530iM, 325iM och 320iM, där 325:an hade punkteringsfria däck, så det finns lite att jämföra med. Jag är lika förvånad varje gång jag kör 120n, måste vara den "nya generationens" punkteringsfria däck. |
|
|
Har 18" och RFT-däck och jag tycker inte den är särskilt spårkänslig eller bullrig. Därremot tycker jag att väggreppet är riktigt dåligt jämfört med min förra E46 Touring som hade 17" hjul. Den låg mycket bättre på vägen i kurvor i hög hastighet. Hade M-paket även på den. Detta är något som stör mig en hel del. Hoppas att det är däcken det beror på. M v h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.