AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
838

vindrutetorkare och kupé fläkt

Ze
66
Zeus
bmw 325 -94 cab
På min bmw 5 serie så hoppar vänster vindrutetorkare lite grann "ca 2cm" och sen fungerar dom inte. Tänkte kolla detta i helgen men någon som vet nu kanske vad det kan bero på ? allt fungerar annars som vindrutespolare och spolare för lyktorna. Och sen om det finns någon som kan svara vart kupé fläkten sitter sitter den under vindrutan utifrån? tack på förhand mvh // stefan
Ze
66
Zeus
bmw 325 -94 cab
ingen som ens har en idé?

// mvh Stefan
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Låter som länkaget hoppat av(om det är en E34 kan det säkert vara så iaf). tror att det du vill åt sitter under en plastkåpa undervindrutetorkarna, sen får du nog ta bort "gummiplattan" som sitter på torpedväggen. Det som jag säger rör E34, enda jag skruvat i, hoppas det är till hjälp.
Ze
66
Zeus
bmw 325 -94 cab
Ja det gäller en e34. så om jag plockar bort all plast under vindrutetorkaren ska jag se länkaget direkt då eller ? lite mer förklaring vore trevligt eftersom jag är trögfattad

// mvh Stefan
P_
101
P_we
bmw 530i -89
ja de sitter under plasten, du ser länkaget genom plasten när den sitter på också,för är ju hål i plasten.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Fläkten sitter under vindrutetorkarlänkaget. Se länkar.

Länk

Länk

//Roffa
Ze
66
Zeus
bmw 325 -94 cab
tack för svaren. kupé fläkten är löst nu behövdes bara smörjas så funka den perfekt utan gnissel. men torkarna står still ska ta loss alltihopa och smörja osv.

// mvh Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.