|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Helt rätt stoffe69.. om man vill kan man ju förtydliga exakt vad som kan sitta i samma hål i panelen. 1:Analog klocka 2:Digital klocka 3:Digital klocka med yttertemp mätare 4:Digital klocka med yttertemp mätare och check controll 5:Färddator med ovanstående funktioner (ej analog klocka) Kan kanske finnas nån ytterligare enhet men det finns bara en (1) som kan kallas dator. Mvh Janne.... som oxå bytt från check controll till dator |
|
| Pellevin: stämmer bra det, kul att någon annan också har koll på läget. | |
|
Stoffes69 skrev: har du svårt att läsa eller måste jag förklara mig extremt tydligt.... Tråden handlar om att byta lilla färddatorn till den stora. det jag påstår är att det inte FINNS en liten och stor färddator. det som finns är 1.Klocka 2.Checkcontrol 3.Färddator. svårt? ------------------------------------------- det verkar vara svårt för dig att förstå att det endast finns EN färddator/dator |
|
|
är du dum eller spelar du bara? det är det jag sagt hela tiden , FINNS BARA 1 FÄRDDATOR!!!! |
|
| Att ni ens diskuterar det fortfarande! Lägg av!! | |
| ja har läst guiden men fattar inte vad som menas me dem olika beteckningarna pin21, pin16 osv nån som vet? | |
| det är stiften i kontakterna.. drar man av höljet så står det i miniatyrstorlek. | |
| står det även pin osv på färddatorn också, eller hur vem man till vilken pin man kopplar ? | |
| Finns det ingen Byta till färddator "for dummies" för en som inte vet vad alla kablar är, och koder för dom och i vilket hål dom ska vara?! | |
|
huggarn: Det står inte på själva färddatorn, utan det står på kontakten som sitter i färddatorn. |
|
|
hej har själv den lilla det vill säga Cumbudgie den du hade vill oxå byta till den stora förhoppningsvis en fungerande..tips vart hittar man? har en 96 m3 eller är det bara att beställa från BMW mvh |
|
|
Hej.. Vad kostar kablarna (stiften) och kontakterna att köpa hos bmw? Sedan undrar jag hur man räknar fram till vilken pin det är i kontakten eller står det på själva kontakten vilken pin det är`? |
|
|
Bra gjort. Men jag har en annan fråga som du nog kan svaret på. Jag har 11knappars som har pajat. kan jag sätta i 18knappars Men jag behöver inte 18k funktioner utan det räcker med 11k fuktioner. Är det då bara att plugga i kabeln i 18 k Och chek o temp o klocka fungerar. |
|
|
Det finns fem olika versioner av vad man kan ha: 1. Clock (analog klocka) 2. Outdoor temperature indicator (yttertemp. & digital klocka) 3. Check control/Outdoor temperature indicator (yttertemp. och check control & digital klocka) 4. Check control (check control & digital klocka) 5. On-board computer (färddatorn) Väldigt enkelt, bara att kolla upp på www.realoem.com eller i t.ex. Bentleys manual. Mvh Magnus |
|
| k2olsson: Det går, men du behöver ändå den andra kontakten och dra en kabel (eller flytta över ett pin) då du måste ha 12 Volt på en av dem pinnarna för att få igång den. | |
|
Stämmer det att det räcker med 12v och jord i den nya kontakten och att man kan flytta över bägge dessa från den gamla? Pogge senior |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.