|
|
|
|---|---|
|
Oljebyte,, på min e39 540 samt koll oljepump..fyra lösa bult nere i tråget...:-(.. tre m6 en m8 .....tysk kvalite Hmmmmm..men ett välkänt problem..suck... ok bara att fortsätta,, efter en kopp kaffe... Balder som gillar power | |
|
det var ju inte roligt att höra ju.. får jag fråga hur långt bilen din har rulat för jag har själv en bmw e39 540 så jag tänte att jag skulle kolla upp det där med oljepumpen om den sitter som den ska Mvh John |
|
|
Var glad att du upptäckte detta. När du hade 3 lösa bultar, så innebär det att pumpen satt helt löst och enbart hängde i kedjan. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hej på er...min har rullat 14000 mil så det var dags för service... och Mugge ... det var, en m8 som håller pumpen dom 2 andra var pinnbultar och dom satt men inte bra....alla m6 som sitter i sidan var mer eller mindre lösa.... Kvalite.... hmmmm...kan rekommendera dej John....att kolla vid olje byte... men nu är det fixat med låsning.... Balder som gillar power |
|
|
Fick även spänna kedjan till pumpen,, men under mekartips , finns det beskrivet så no problems med det...Gött mos .... Balder som gillar power |
|
|
Jaha det var de på sidan som hande lossnat. Det på min var det 2 av 3 som höll fast pumpen som satt löst. De på sidorna satt inte helt perfekt de heller iofs. Skönt att du fick det åtgärdat i alla fall. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hade också lösa bultar på min e-39 540-96. Så det gäller även dom! Men vad jag har hört så är V8:an efter 99 befriad från detta problem! Mvh |
|
Transocean |
Hade också lösa bultar på min e-39 540-96. Så det gäller även dom! Men vad jag har hört så är V8:an efter 99 befriad från detta problem! Mvh IP: ...[5.' Kan det möjligtvis även va så att de "tidiga" åttårna är skonade? Jag hade absolut inga lösa bultar, min 93:a blev byggd 92. |
| min satt benhårt kollade dom när den rullat 18000mil är en -98/5 | |
|
Jag har för mig att från 98 fick man andra slags bultar och dom ska sitta riktigt bra. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Trans, nej de tidiga M60 motorerna är drabbade. Dock borde alla vara kollade vid det här laget. De som inte har kollats har troligen inte överlevt. __ Bilblogg: Länk |
|
|
kollade mina bultar idag,mycket bra guide! hade 1 lös m8 mutter o bulten som sitter i mitten var också den lös. 4/5 m6 (tror de är 5?) som håller ihop pumpen var lösa. kedjan spelade på ca 2 cm så den drogs så mycket de gick i princip tills spelet var ca 6-7 mm. hoppas de håller nu,slog till muttern efter jag dragit åt den å på bulten körde jag loctite. har gått 17280 mil nu.... |
|
|
Jag märkte att mina bultar var lösa efter att bilen börjat knacka. Dyrt! Min Var en 93:a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.