AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.296

M3-98 9000 mil för 100.000 på blocket.

jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Hej!
Just nu finns det en silverfärgad m3 98 smg både på blocket och här på powerbörsen. Den ser fin ut bortsett från dom vidriga sidokjolarna, får dock lite kalla vibbar när jag pratar med säljaren.
För det första står det inte något telefonnr i annonsen, man ska maila och sen ringer säljaren upp. Jag gjorde det igår och säljaren hörde av sig (skyddat telnr ), han meddelade då att han är bilförsäljare och att han bara handlar med m3, m5 och mb e55 amg. Han garanterar nyskick på bilen och erbjuder sig att betala min resa om jag inte skulle tycka att bilen motsvarar det skick som han beskriver. När jag frågar om han har fler bilder så säger han att han inte har det och att han inte heller har möjlighet att ta fler eftersom han inte har nån kamera och att det var ren tur att det fanns nån bild över huvud taget, han hadde fått låna en kamera just när han skulle sätta ut denna bil på annons men hadde ingen möjlighet att låna den igen. Är det någon som vet nåt om denna bil eller om bilförsäljaren? Den finns för övrigt i Stockholm och priset är 100.000, har ingen möjlighet att länka eftersom jag sitter på jobbet och här är annonser spärrade.

Mvh Johan
Är det den här: Länk

Det står telefonnummer i Blocket-annonsen och det är 5 bilder.

Om det känns fel så ska du inte köpa bilen, det finns gott om E36 M3:or till salu.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har mina erfarenheter av dom som erbjuder att betala resan om inte förväntningarna infrias. Handlar man med sådana bilar borde man väl äga en kamera? Verkar lite knepigt, men man skall ju inte vara fördomsfull. Schysst snickarglädje på kjolarna :))

AE
jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Kan som sagt inte se några annonser från min dator här på jobbet, men det finns väl bara en silverfärgad 98:a smg ute just nu. I går fanns det i alla fall bara två bilder ute. Det går för övrigt inte att ta miste på dom utomjordiskt fula sidokjolarna.

/Johan
Tror att det är samma bil som var med i senaste fyndbörsen..då var det en kille i örebro som skulle sälja den för 120k.
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Det är väldigt billigt iaf... Be att få registreringsnumret på bilen, ring sedan sheriffen och kolla så att den inte är stulen...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
som de nämns tidigare så tycker man ju de är lite konstigt att en sån inte har nån kamera...idag har ju varenda männska kamera me ju...
Sen står de all utrustning!
jag kan inte se nån farthållare!? lr är de bara ja som ser dåligt...?
El-stolar kan man ju inte se om de sitter i, på dom bilderna..men anrs ser den ut å va rätt utrustad

Men känns de inte rätt så tycker ja man ska leta vidare...

///Henrik
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Skyddat nummer...Mmmm Redan prissänkt....Mmmm.... Lite varning utfärdas rdirekt på sådana säljare...

M3/// Mullret
an
41
antonbmw
bmw m5 touring 93a
bmw 325 95
måste bara säga att du är en anning snurrig .
det behöver inte va nåt fel på en bil för att priset är lågt !.
innan ni talar om något ta reda på lite info innan.

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Den verkar ju klockren sånär som på sidokjolarna! Åk iväg och kolla på den... och kolla om han har dom vanliga kjolarna kvar.

Har han det och den verkar vettig är det väl inget att fundera på?!
Jag hade nog köpt 2 om jag inte just köpt ny bil :-)

/Magnus

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
antonbmw

Varför har man skyddat nummer över huvud taget? Om man nu jobbar med försäljning av bilar som han utger sig för, så undrar man varför telefonen är hemlig:-(

Fundera på den anledningen...

M3/// Mullret
jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Ser att telnr finns i blocket annonsen nu, fanns inte för två dagar sen. Jag har inte tid att åka och kolla på bilen nu i helgen, men om den finns kvar nästa helg så ska jag göra det. Ingen annan som tittat på bilen?

/Johan
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Jag har själv erbjudit mig att betala hemresa om köpare inte anser att jag beskrivit bilen på ett korrekt sätt. Vad är det för fel på det!? Ärligare än så kan man ju för guds skull inte vara, nästa steg är och åka och visa upp bilen för alla snackare som vill titta på den, och hoppas att de finns nån seriös där ute...
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Detta forum diskuteras det hej villt på och det är det den är till för.

Men du sallepwr, du verkar seriös när du ställer upp för hemresan för ev. köpare.

Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.