|
|
|
|---|---|
|
Hallo, jag planerar att köpa min första BMW :) Jag är ingen skruvnisse så för min del blir det att lämna in bilen på BMW verkstad.Dessa 2 modeller kikar jag på dvs E39 & E34 Touring. Det här är min hypotes; Även om E34:an är äldre och är mindre modern, så lär den vara det bättre valet, den är mer genomtänkt, stabil och hållbarare. Som jag har förstått så har E39;an mer "problem" och problemen som kan uppkomma är dyrare jämfört med E34:an, i denna hypotes antar jag att båda har blivit skött som sig bör. Jag fastnar för E39:an för dens moderna utseende osv, det är det enda. Men jag har absolut inget emot E34:an och det är den det lutar åt just nu. Nå hjälp mig gärna och berätta vad jag ska tänka på och varför. Är mina misstankar om E39:an felaktig? det kanske är en hållbar bil utan olater. Eller är en fin E34 det bättre valet ? Mvh Varget | |
|
Vet inte så mycket om E34 men kan iaf berätta att min förra bil, en 523 sedan gick i 16000 mil utan stora problem. Min nuvarande har inte heller haft några stora grejer, i princip bara att serva, tanka och åka.. Små reparationer blir det alltid på en bil, t ex slitagegrejer av olika slag men utöver det så har jag inget ont att säga om E39 sedan eller touring. Min nuvarande har rullat 10100 |
|
| Jag skulle nog vilja påstå tvärtom att e39 är mer genomtänkt,stabil osv en riktig skön o snygg vagn där kvalitén känns direkt man sjunker mer i sätet och glider iväg. vanliga problem med e39:an är slitna framvagns detaljer som ger upphov till vibrationer. Jag har ägt fler både e34 när e39 och måste säga att e39:an är överlägsen. | |
|
Krocksäkerheten är betydligt bättre i E39 än e34, borde vara intressant för de flesta. |
|
| e39 utan tvekan... | |
|
Röstar också på e39, kolla dock efter rost både på e34 och äldre e39... mvh |
|
|
Kolla efter rost på alla E39:or, inte bara gamla. AE |
|
| Bakluckan på kombi... Bara säger det... Syna den riktigt nog uppe i gångjärnen. | |
|
Ok ok.. så E39:an är bättre! ;) Men med min student ekonomi så lutar det åt E34:an, tänkte leta upp en touring 520/525 för ca. 30k-40k. Vad ska jag leta efter? nått jag bör tänka på ? Jag har hittat några och jag funderar på att se om jag kan få göra ett M-test på dom, är det att rekommendera ? , glöm inte att ni pratar med en som inte kan ett skvatt om bilar (förutom att köra ;) ) |
|
|
Tänk på att E34 är rätt iskall, så pruta så mycket det går, och köp en så ny som möjligt - detta gäller speciellt 4 cylindriga motorer då de från -95 fick kamkedja - motorerna med kamrem har extremt kort bytesintervall, endast 4000 mil... Från -92 fick de 6 cyl. 4-ventilstoppar som "gillar" höga varv. =) Skicket är mycket mer intressant än milen, försök hitta en med mycket utrustning. Manuella lådan är väldigt hållbar. Undvik bilar med dubbla takluckor. Svensksålda har lyktspolning vilket är välbehövligt på vintern, men sånt går att eftermontera... Några som verkade intressanta, 2:an har mycket utrustning: Länk Länk Länk Länk Den här har komfortstolar, ovanligt på E34! Länk Mvh |
|
|
Den här tänkte jag på, tänkte pruta på den osv... Länk Sen en annan sak jag har funderat på, om jag vill sätta på M5 paketet, vart kan man få tag i det ?? och och som jag förstår så är det bara små flärpar "splitters" som skiljer orginal framspoilern och M5, kan man få tag i M5 splittern fram och bak ? Och hur har dom med Touring fått bakblinkers Röd? det är snyggt! Jag har tänkt att rostskydda den och byta framlyktor. |
|
| tänkte åxå byta till sportskinn stolar, det borde väl gå om man hittar några ? | |
|
E39 såklart. E34 både är och ser gammal ut även om karossen har en snygg design |
|
| Skulle absolut satsa på en E39:a. Känns mycket nyare och snyggare och mer kvaliteteskänsla inuti. Varför inte lägga till 10-20 000 kr och satsa på en E39:a. | |
|
Ja men nu lutar det åt en E34:a eller en E36:a touring, köpråd please! :) Har hittat en till Länk |
|
| Köpte en E36:a Touring, min första BMW :) | |
| Grattis till nya bilen. Har inte haft nöjet och äga/köra en e36 touring, men tycker om utseendet på karossen. Ett bra val. | |
|
Tackar tackar :) Här har ni den, när jag håller på att köra upp den. Länk |
|
| Bra val:-) hadde en 328ic innan inga större problem under 3.5 års körande | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.