|
|
|
|---|---|
|
Var ute och cruisade med bimmern och var på väg hemmåt. Eftersom jag har R-däck med 3mm mönster kvar så körde jag skitlugnt då det regnade.. Jag glider på sockenvägen och möter massa polisbilar och gult blinkande ljus.. polisen står bara och hänger utan att informera oss som kommer åkandes om vad som hänt och att vi måste köra en annan väg. Så jag kollar på internet vad som hänt när jag kommer hem Någon annan tog det inte lugnt i regnet.. Länk Vad som är så jävla tråkigt förutom det faktum att någon dog är statistiken detta generar. Någon kommer dra slutsatsen att man måste sänka till 30km/h på sockenvägen där olyckan skedde. Det här är ju ett extremfall, det satt 6 personer i en rishög! Något stämmer inte.. och hur lyckas man med en singeolycka där? Man måste ha kört skitfort eller varit packad.. inga kameror, inga hastighetsbegränsingar, inga laserkontroller på E4 mellan stockholm och arlanda hade hjälpt. Det som behövs är att flera poliser stoppar bilar och alkoholkontroller! Vägverket och polisen jobbar fel.. | |
|
Volvo 440 är ändå betydligt säkrare än många andra mindre bilar från samma tid (slutet av 80-talet). Men det är klart träd är hårda saker att krocka med. Alltid lika tragiskt när folk kör ihjäl sig. __ Bilblogg: Länk |
|
|
"Vittnen på plats har sett inblandade i olyckan springa från platsen blödande, rapporterar vakthavande polisbefäl till TT." verkar ju minst sagt som att nått var fel med dom i bilen. jävligt tråkigt när sånt här händer, när ska folk fatta att man itne ska köra om man e packad eller hög. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.