AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
444

till E46-ägare ang. mätartavlor.

an
17
andyman
Svart 330 Ci, 2001
Nu har jag scannat o donat som tusan med mina tavlor. resultatet blev över förväntan! Jag scannade in originalet o fixa med färgerna, sen skrev jag ut det. Skitsnyggt! Men genomlysningen blir nog inte den bästa (har inte testat än), men annars ser det proffsigt ut. Jag har bara bytt km/h o rpm tavlorna, men är det någon som är intresserad av att ha dessa så säg till!
Färgerna är svart text på vit bakgrund och 'varv-varningen' är fortfarande röd.

MVH
Verkar intressant andyman! :-D
Har du bild på resultatet?

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~
an
17
andyman
Svart 330 Ci, 2001
Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det så kvalitén förblir bra. I PSD-format är bilden nu 31 MB(!), och komprimerad JPG blir det runt 1 Mb, men kvalitén är ju inte riktigt lika bra. Jag kan göra en förhandstitt som e mindre, hur vill du ha den? via mail eller?
Ja skicka den på mail, fast gärna en max 2mb stor fil då... 31 MB verkar lite tungt.. :-D

Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
andyman -- JPG funkar inte bra på en sådan bild, det klarar inte av enfärgade fält bra utan det blir alltid en massa "prickar" i det... gör om dem till GIF istället så funkar det...
Jo
26
Jockeahl
328iA -98
andyman -> Skulle Du få lite tid över e ja intresserad att få kika lite på tavlorna.
an
17
andyman
Svart 330 Ci, 2001
erito: okej, antar att du fått 'test-bilden' nu. Gör om den till gif nu o skickar den igen.

Jockeahl: den kommer på mailen, ganska stor dock!
Jo
26
Jockeahl
328iA -98
andyman -> Såg riktigt bra ut! Tackar. När Du skrev ut dem, gjorde Du d på fotopapper lr vanligt? Funderar på om d finns nån annan variant å göra d för att få genomlysningen å bli bra.
an
17
andyman
Svart 330 Ci, 2001
Jag gjorde det på vanligt standardpapper. har inte testat än hur det blir med genomlysningen än, men med fotopapper kommer det inte att lysa igenom. Man kan ju köpa vanligt papper fast högupplöst, då blir det nog som bäst, men vanligt papper funkade skitbra!
an
17
andyman
Svart 330 Ci, 2001
okej, nu har jag varit nere o testat genomlysningen. Den var inte den bästa, men det går att se. Det blir ganska effektfullt, för det blir en orange skugga bakom de svarta siffrorna. tänkte göra lite fler modeller, med olika färger osv senare o testa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.