AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.534

AUX + e46 = ?

Visa användare
179
CooRe
BMW 520d Gran Turismo -14
Hejsan.

För några månader sedan fick jag idén att integrera mp3 i min e46, vilket var en sådär bra idé med facit i hand.

Först tänkte jag byta ut hela stereon med det gick inte för jag har H/K.
Då tänkte jag istället köpa Ice-link men det kostade över 3000:- för produkt och montering hos BRL pga att jag har H/K.
Nehe, då köper jag väl en enkel billig AUX-kabel istället och monterar själv tänkte jag.

Nu är det gjort, men då upptäckte jag att ingångskänsligheten inte var mycket att hurra över och tog kontakt med BMW Grästorp vilka i sin tur tog kontakt med BMW Sverige för att ta reda på ifall AUX-Level går att få fram på min bil. Men nej, det finns inte på e46.

Så, nu har jag alltså en AUX-in som jag helst inte vill använda.
Någon som har något tips på hur man kan höja signalen in?
Speciella kablar... mp3-spelare med line-out?

Zzz Mvh Andreas
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!!

En grej fattar inte jag. Vad har Icelink med H/K att göra? Den simulerar ju bara CD-växlaren och de är väl likadana oavsett om man har H/K eller annat?

Jag har själv Hifi professional och betalade 500 SEK för installationen. Installationen är enkel i sig, men bökig då mycket inredning behöver rivas...

Carl
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Installationen av Icelink alltså...

Carl
Visa användare
179
CooRe
Jo alltså, skulle jag ha Icelink så var den tvungen att kopplas in i bak pga att jag har H/K, vilket medförde kabeldragningen längs hela bilen. Detta orkade jag inte göra själv, där av det höga priset.
Icelink+installation+kabel+installation=dyrt.
52
82
525istheshit
525i Touring -02
Låter ju helt absurt...

Jag har anslutit min icelink bak, köpte kittet av Densionsweden.se för 1895:- sen plugga jag in bak och drog fram, tog 45 minuter.

Ska du ha AUX är det väl samma visa? Måste fortfarande plugga in bak.
Visa användare
179
CooRe
Nope.
BMW´s egna AUX-kabel kopplade jag in bakom stereon.
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Om man har Navi så pluggar man in i bakluckan. Jag har min Ipod där bak och det funkar klockrent.

Carl
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Här Finns en förförstärkare som fungerar:

Länk

Lite dyr men fungrar.

FLAYEN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.