|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. För några månader sedan fick jag idén att integrera mp3 i min e46, vilket var en sådär bra idé med facit i hand. Först tänkte jag byta ut hela stereon med det gick inte för jag har H/K. Då tänkte jag istället köpa Ice-link men det kostade över 3000:- för produkt och montering hos BRL pga att jag har H/K. Nehe, då köper jag väl en enkel billig AUX-kabel istället och monterar själv tänkte jag. Nu är det gjort, men då upptäckte jag att ingångskänsligheten inte var mycket att hurra över och tog kontakt med BMW Grästorp vilka i sin tur tog kontakt med BMW Sverige för att ta reda på ifall AUX-Level går att få fram på min bil. Men nej, det finns inte på e46. Så, nu har jag alltså en AUX-in som jag helst inte vill använda. Någon som har något tips på hur man kan höja signalen in? Speciella kablar... mp3-spelare med line-out? Zzz Mvh Andreas | |
|
Hej!! En grej fattar inte jag. Vad har Icelink med H/K att göra? Den simulerar ju bara CD-växlaren och de är väl likadana oavsett om man har H/K eller annat? Jag har själv Hifi professional och betalade 500 SEK för installationen. Installationen är enkel i sig, men bökig då mycket inredning behöver rivas... Carl |
|
|
Installationen av Icelink alltså... Carl |
|
|
Jo alltså, skulle jag ha Icelink så var den tvungen att kopplas in i bak pga att jag har H/K, vilket medförde kabeldragningen längs hela bilen. Detta orkade jag inte göra själv, där av det höga priset. Icelink+installation+kabel+installation=dyrt. |
|
|
Låter ju helt absurt... Jag har anslutit min icelink bak, köpte kittet av Densionsweden.se för 1895:- sen plugga jag in bak och drog fram, tog 45 minuter. Ska du ha AUX är det väl samma visa? Måste fortfarande plugga in bak. |
|
|
Nope. BMW´s egna AUX-kabel kopplade jag in bakom stereon. |
|
|
Hej! Om man har Navi så pluggar man in i bakluckan. Jag har min Ipod där bak och det funkar klockrent. Carl |
|
|
Här Finns en förförstärkare som fungerar: Länk Lite dyr men fungrar. FLAYEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.