|
|
|
|---|---|
|
jag ska köpa just köpa ett open air filter. men nu säger en fordonspolare att luftmängd mätaren kan paja? låter ju osanolikt men man vet ju alldrig. är det nån som vet nåt om det här? tacksam för alla svar!! | |
|
har oxå hört det.. men jag vet inte ---> M POWER <--- |
|
|
Min mekpolare sa samma sak så jag plockade bort mitt Open Air-filter. Luftmängdmätaren är tydligen ingen billig historia så jag ville inte riskera nåt.. Länk |
|
Peter |
varför skulle den paja bara för det ev flödar lite bättre? |
| Det sägs att oljan som man impregnerar filtren med kan förstöra luftmängdmätaren. Men det kanske bara är skitsnack? | |
Richie L |
Hmm .. låter ju lite riskabelt. Någon som råkat yt för haveri pga av open air filter?? Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! BMWCS #04797 |
|
Oljan??? När jag köpte mitt open air filter så frågade jag om jag behövde något mer med till det och de på NSF sa nej så jag har inte impregnerat det med någon olja! Är det farligt att köra utan???? //Ric Wraaaaooom |
|
Peter |
hmmm.. det kanske beror då på vilket typ utav mätare man har.. omo det är en sån äldre med "vridmotstånd" (ej luftmassemäötning) borde de väl hålla... sen är det ju inte bara openair filter som ska oljas in... så farligt kan det väl inte vara? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.