|
|
|
|---|---|
|
Någon som har några tips om hur man gör rent interiör silver listerna som sitter på instrument brändan samt runt växelspaken? Vill inte repa dem heller.. /Martin //BMW | |
|
Ta en fönstertrasa och spraya lite förnsterputs på den och torka försiktigt, funkar även på ädelträ, lämnar en torr ren yta utan fläckar. MVH/ |
|
|
OK..tack, ska testa det! /Mvh Martin //BMW |
|
| en svamp som klipps till en liten "pizza-bit" är ultimat till hörn, tex. längs fram vid framrutan och andra mariga ställen, antingen ta svamp överallt eller som NicklasO säger, en fönstertrasa. | |
| Interiörrengöringsspray + tryckluft. Använd ej detta på ställen där du inte vill ha fukt, tex glas framför mätare och stereo. | |
|
En hink med varmvatten, några droppar diskmedel en trasa och polerduk efter borde väl vara relativt miljövänligt? Asken A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well. |
|
|
Har testat både vatten + några droppar med Yes och då detta inte gav önskat resultat så testade jag fönsterputs. Det fungerade lite bättre men helt bra blir det inte. Listerna blir rena men dom är fortfarande flammiga. Listerna i 320'n är också silverfärgade men ytan är blankare och betydligt lättare att få rena och blanka. ___ //Ulf |
|
|
Ett tips. Plocka bort listerna och gör rent med fönsterputs. sen vaxar du dem med sonax hårdvax. Blir en fin avstötande yta som håller länge. Funkade utmärkt på 330in jag hade förut. //Jens |
|
|
Tror som sagt att det skiljer mellan listerna i E39 och E46. Inga problem att få dom snygga med vatten+diskmedel i E46:an. ___ //Ulf |
|
|
Silverlisterna i en e39, jag förmodar M-pkt, är ju faktiskt av äkta alu. I en e46 är dom av äkta plast!!! Alu-listerna är knepiga att hålla rena, har inget bra tips faktiskt. Jag tröttnade och bytte bil till en med trä-inredning istället :-) Niklas Fransosen |
|
| Jag gör rent mina med bmw:s interiör rengöring som man blandar med vatten och en microfiber duk som jag doppar i blandningen , det viktiga är att man direkt efter torkar listerna torra med en trasa så blir de ej flammiga men ett finger avtryck senare så är de fula igen :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.