|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla. Ny här och har sökt på saken men inte riktigt känt mig säker på en sak och det är ljudnivå. Har skaffat min första BMW en 320i -94 med M50 motor. Tror det heter så. Men när jag kollade på bilar hade en del ett coolt sound utan att låta allt för mycket eller "ungdomligt". Söker sound med diskretion på något sätt. Är en sådan dämpare då att rekomendera? Länk | |
| Ja, jag skulle rekomendera, själv har en liknande. Jag är nöjd med ljudet fast jag har bara 4:an, du kommer att få mkt mer ljud. | |
| Ok. Mycket som i "coolare" eller i "högre". Vill ju som sagt kanske ha något högre bara men ändå det rätta soundet. | |
|
Har själv en japsdämpare nu på min bil och det låter både "högre" och ser mycket bättre ut (enligt mig själv då, andra tycker kanske inte det) Om man inte vill att det ska låta så mycket så finns det en db-dämpare som man kan skruva dit. Rak-------6a grrrr |
|
| Finns juh en orsak till namnet 'japs'dämpare. Sen så är det väl som dom säger, smaken är som baken (skitig?). :) | |
|
db-dämpare?! Vart finns sånna? Vart skruvas de dit? Men låter det så högt att det är problem med bilprovningen eller att det låter som en halv rallyvolvo eller nåt sånt? |
|
| Hög ljudnivå tröttnar man på rätt snabbt om man åker mycket med bilen, jag pendlade 8 mil om dagen i vintras med min 535'a med endast en 2,5"-dämpare, det lät fränt i typ en vecka, sen var det bara jobbigt... | |
|
Jag köpte denna "Megan Racing M-GT Turbo Muffler 4.5" tip, 3" inlet" på www.redrumperformance.se för 1099:- Då fick man en db-dämpare som sitter med två skruvar där back, mycket enkelt att sätta på o av. Tror inte att det ska vara några problem med besiktningen om db-dämparen är på, använder själv den till och ifrån. Skönt att kunna välja hur den ska låta. |
|
| man har inte japsdämpare på en tysk! | |
|
Ska kolla den där db-sänkaren och ta mig en ordentlig funderare. Om det är som Egon84 sa att man blir trött av det snart så är det ingen idé. Sedan är ju jag egentligen en trogen Mitsubishi fan och detta är min första tyska bil lite för att se hur de är. :) Så lite japanskt måste jag nästan sätta dit för att det inte ska bli för stor omställning. Även om det nu bara är till namnet... ;) |
|
|
"japsdämpare" på en bmw är riktigt löjligt tycker jag. DTM-blås eller AC schnitzer enligt mig ;) Bmw, For thoose who love's to drive ;) |
|
|
Är DTM tillverkaren eller en modelltyp? För övrigt har jag börjat luta åt att välja något annat än en japsdämpare ändå. |
|
|
edström: man har inte japsdämpare på en tysk! Varför har man inte det frågar jag? Hade ett simons innan men tyckte att det hördes klent, svetsade ihop ett grenrör till 3" och satte en japs där bak. Nu hörs det mycket bättre samt att jag kan välja själv hur mycket det ska låta med db-dämparen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.