AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
855

Har någon erfarenhet av Haga Bil AB i Sthlm?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Som rubriken lyder, jag tycker att de har oväntat bra priser på sina bilar...men sedan ser jag att vissa bilar (tex 330 cabben) är den allra billigaste av sitt slag på Mobile, och det brukar ju inte alltid borga för den bästa bilen :)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjenare,

Bilen som jag så småningom köpte annonserades på Haga Bil. Dock köpte jag den till slut direkt av ägaren istället utan mellanhanden. Priset som var utsatt för den bilen var ganska normalt med hänsyn till miltal och utrustning. Bilen stod alltså fortfarande på den privata ägaren, inte på Haga Bil. Det verkar vara lite så de jobbar, någon sorts bilkonsult vilket inte verkar vara helt ovanligt nu för tiden. De säljer bilar åt privatpersoner, utan att skriva över bilen på företaget. Jag har sett några andra företag som jobbar likadant. Sen om det är positivt eller negativt vet jag inte, det går ju att lösa pappersarbetet ändå men man kanske ska vara mer försiktig.

I denna tråden diskuteras företaget också: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tack Wiberg!

Den läsningen förstärkte min känsla av obehag, om man säger så...

(Var lite småsugen på den där M3:an med ASA-system de annonserar)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Ja, såhär i efterhand har jag också fått en viss känsla av obehag för det företaget. Nu köpte jag ju inte av dom, men dom var ju på sätt och vis inblandade. Jag såg först annonsen hos dom och sedan hittade jag bilen utannonserad privat här på Autopower, så jag ringde på privatannonsen. :)

Hur som helst, jag tror inte att du behöver dra öronen åt dig utan att göra en första koll av bilen. Om den visar sig stå på en privat ägare så ring ägaren direkt och prata med honom/henne. Annars tycker jag att du kan ringa Haga Bil och snacka lite med dom.

/Wiberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.