AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
655

Går det att få tag i TRX däck ?

maho22
Hej,

Är det någon som känner till möjligheten att få tag i TRX däck 240/45 415. Michelin har slutat tillverka dem, finns det någon annan tillverkare? Tacksam för alla tips.

MVH

M Holmgren
ul
94
ulw
745iA Executive -85
3,0si -75
Har Du kollat t.ex.
Länk
Där finns de fortfarande kvar - i varje fall på hemsidan.
Tyvärr tror jag inte att det finns någon annan än Michelin som tillverkat denna dimension.

Varför skall fälgar mätas i tum ? - korkat!

Ulf W.
rsarits
A-däck i Uppsala har däck, jag har en uppsättning sådana fälgar och var in och frågade, jag tror inte det var Michelin för de skulle gå på c:a 1600:-/st, det verkar billigt för däck i den dimensionen

Micke
ul
94
ulw
745iA Executive -85
3,0si -75
Ytterligare en nätbutik Du kan kolla:
Länk

Ulf W.
Extrapris!!
Michelin TRX GT
240/45 ZR415 94W Profil Pilot SX-GT
Sommerreifen Listenpreis*): 427,50 EUR
bei ReifenDirekt.de nur 290,00 EUR

as
24
askmifo
735 iAL -89
Avon gjorde också nytillverkade TRX i de flesta dimensioner, vet inte om de fortfarande gör några nya TRX-däck.

Däremot, jag har också kryssekerfälgar TRX 415 mm liggande, jag kollade om det fanns regummeringar att få tag i. Efter att ha ringt samtliga regummeringsföretag i Sverige, så kan man konstatera att INGEN regummerar TRX sedan några år tillbaka.

Jag kan inte se att det vore värt pengarna att köpa nya för 3000 bagis, det får man 17" däck+fälg komplett för...

Så, det är nog bara att använda fälgarna som fot till barbord eller något annat kreativt... :-)

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.