|
|
|
|---|---|
| Hur svårt är det att byta från kassettspelare till CD i E39 -96. Passar sladdarna och kontakterna rakt av ? Kan man byta bara den undre delen för att det blir snyggare och behålla kassetten ? | |
|
Hej, Det passar rakt av om du... 1. skaffar en radio med de runda kontaktpinnarna (avsedd för bilar äldre än 2002) 2. I dag har en Business eller Professional radio med MID. /Andy |
|
| När jag skulle byta i min så sa dom att man var tvungen att dra en kabel till säkringsdosan också varför vet jag inte | |
|
Hej, Var det möjligtvis så att du hade IRIS istället för MID Dvs, den lilla färddatorn istället för den stora? /Andy |
|
| Vad är det som skiljer på Business och Professional då ? | |
|
Professional har: Äkta diversity mellan 2 antenner, Bättre försteg Kanallista Kräver dock att man har MID och inte IRIS. /Andy |
|
| Men går det bra att byta till Business eller Professional CD om jag skaffar rätt adapterkabel. Idag sitter den första varianten av BMW Reverse RDS i min bil, stereon högst upp till vänster Länk | |
|
Hej, Ja det passar, tänk bara på att du måste ha både en mid och en business eller professional enhet alternativt en business med inbyggd IRIS enhet. Och för att göra det enkelt så skaffa en radio med runda stift (tillverkad före andra halvan av 2001) /Andy |
|
| Funkar det om man bara vill få igång radion att bara köpa MID-enheten eller har radion någonting med CD-enheten att göra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.