|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går i funderingarna att köpa mig en M3 E46 men har inte funnit någon bra köpguide. Vilka fällor och fel bör man se upp med? Tacksam för svar. | |
|
Ring upp en Bmw-verkstad och hör med dem, dem hjälper säkert dig ska du se =) Bmw, For thoose who love's to drive ;) |
|
| L-Å>> köp från sen 02:a & framåt så har du inga problem... | |
| Jag själv har precis köpt en 02.a och jag fickk väldigt mycket info här på forumt genom att bara söka.. | |
| för 29 dollar får du veta ALLT om bilen sen den "föddes"..... carfacts.com !!!! | |
|
Vad är det för problem på 01orna som inte finns på 02orna!? Har själv en problemfri 01a med snart 12000 mil på mätaren. /Fredrik |
|
|
Skulle tro att det kan bli problem med de bilar som inte har fått bmw-aktionerna åtgärdade, t.ex vevstakslagren men de flesta har nog gjort det, om man är osäker tar man kontakt med Bmw så kollar de vilka aktioner som är gjorda och då är det nog inga problem (om de är gjorda vill säga), jag har oxå en -01:a, tillverkad i augusti -01 (nästan en -02:a) men har inte varit några problem med min bil och den har rullat dryga 9000 mil och alla aktioner är gjorda samt servad efter boken samt lite till. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
modano |
"köp en -02 och framåt så har du inga problem" hm..???? |
|
har en 01, har bytat vevlager, vevaxel, vevstakar, mm.mm pga, att den börja knacka runt 2000 varv. kostar att ligga på topp;) betala allt ur egen ficka........ men de var de värt:) |
|
|
Carlsson86, fan vad trist?? Hur mycket gick det kalaset på ?? L-Å titta efter Sv SÅLD, Låga mil, till ett korrekt pris, alla garanti jobb gjorda, alla olje servicar gjorda, så bör du kunna k öpa en bra bil, Är bara bilen väl skött så borde det inte vara några problem tycker jag.. jag har inte läst någon här som har haft några direkta problem som inte gått på garanti eller liknanade.. förutom Carlsson86 nu då.. |
|
|
Generella problem med m3 säger du. Jag kan mer eller mindre säga att ALLA m3or har eller kommer få problem med bussningarna, särskillt dessa bussningar Länk Länk I stort sett alla upphängningar och bussningar är gjord av marshmellow. Så blir det när dom ska försöka göra en kompromiss av landsvägslok och räserbil, en helvetes dålig kompromiss :( Tittar du på en m3 med manuell låda så får du ha i åtanke att den manuella lådan är skit när det kommer till distinka växellägen. Den är slapp i länkaget och det är är allmänt mekanisk känsla i växlingarna. Går dock att byta ut till Länk Länk Samt är det många bmw fabriker som kör med fel olja i diffen och gör att den nöts ut i förtid. Det kan man höra när man svänger kraftigt i låg hastighet(ettan), då visslar/gnager det från diffen. Då är det ett tecken på att dom kört på SAF-XJ utan tillsatser. Oljan som ska vara i heter SAF-XJ+FM Booster(PN 83-22-2-282-583) Sen ska du ringa verkstaden där den alltid varit servad så du kan få upp all historik om bilen. Då kan dom visa om det blivit bytt vevlager. Och alla som säger köp en -02 får du ta med en väldigt stor nypa salt. För det första så kom faceliften -03 Maj/Juni. Samt var det garanti jobb så dom flesta har det ju gjort. Men det kan du enkelt kolla med att ringa verkstaden. . .!.. o[õ_Õ]o ..!. |
|
|
hehe, de gick på 65lök, kunde blitt billigare om man svarvat dom gamla sakerna men jag ville ha nya saker när de gäller en M bil. bytte vattenpumpen me, var liite glapp. så nu har man en motor som e helt genomgången:) känns rätt bra även om de kosta en slant... sen e ju alla packningar å skrvar bytta me. (fick rätt bra rabatter å delar å jobb) |
|
|
Tack för alla råd, kunskapen är stor på forumet! Är väldigt sugen på en Laguna Seca blå skönhet så är det någon som vet en välvårdad till rimligt pris, tipsa gärna. Är det föresten någon på forumet som har erfarenhet av import genom firman AutoAgito AB. De har ett stort utbud på M-bilar. Hälsningar/L-Å |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.