AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.621

bmw träff blev tradegi

ro
59
rochley
530 DA Touring -99
325 -88
jag har inget i nuläget att kommentera.............. Länk
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Det enda positiva är ju att föraren är misstänkt för mord...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Verkligen tragiskt.

__
Bilblogg:
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tragiskt....men 3 promille asså,shit!!

Bilen:
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tankarna går de drabbade och anhöriga till de förolyckade.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Helt rätt att anklaga föraren för mord! Det borde man göra vid alla grova fyllekörningar.

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Tragiskt varje gång när en människa skall förolyckas pga en annans dumhet. En bil är farligare än vilken pistol eller vilket gevär som helst i fel händer och jag anser därför också att mordanklagelserna är helt riktiga!

Hoppas svinet låses in länge!
Förstår inte alls vad folk tänker med, hur är folk funtade igentligen :S

Bmw, For thoose who love's to drive ;)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
"körde över en äldre konstapel från Kronoby född 1970"

Äldre konstapel?? Hur gamla blir konstaplarna i norr?

Mycket tragiskt dock. Tankarna går till anhöriga och kollegorna som såg allt.

Fäll honom för mord utan tvekan!
Den siste idioten är inte född än. 3 promille! De två andra i bilen, hade dom inte vett att hindra föraren?

heltsonika : Reagerade också på ordvalen "äldre konstapel", tänker snarare på en som är närmre pension än en 37-åring. :-)
kilroy
Att överhuvudtaget kunna framföra en bil med 3 promille i blodet är en prestation. Jag hade antagligen "hälsat på Ulrik" långt innan.

Rent juridiskt dömmer man inte för mord vid rattfylleribrott eftersom det oftast saknas uppsåt.

Tragiskt är det i alla händelser ändå.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
I Finland kanske det är andra lagar så han kan bli dömd för mord ändå?

/Mats J
ro
59
rochley
530 DA Touring -99
325 -88
Citat ur strafflagen (21 kap.):2§ Mord Om ett dråp begås ... 4) genom att en tjänsteman dödas, medan denne på tjänstens vägnar upprätthåller ordning och säkerhet, eller på grund av tjänsteåtgärd och brotter även bedömt som en helhet är grovt, skall gärningsmannen för mord dömas till fängelse på livstid. Försök är straffbart. (..........)
ro
59
rochley
530 DA Touring -99
325 -88
stod i tidningen idag att kompisarna försökte hindra honom....
kilroy
rochley*

Det är fortfarande så att skillnaden mellan mord och dråp, rent juridiskt, är att det måste finnas ett uppsåt. Bara för att en polisman dödas så räknas det inte per automatik som mord.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Killen får troligen 8 år för dråp men kommer ut om 4 pga "gott uppförande". Finns flera exempel på typer som haft ihjäl andra och sluppit undan med så lite som 3 år. Patetiskt.

Men.. Hörde hur gubbarna på ett cafe i byn polisen var hemma ifrån pratade bl.a. om en kula i nacken, yxor och huggkubbar samt diverse andra livs kortande metoder.. Killens straff kommer att vara livslångt även om han kommer ur finkan om några år. Som det lät på cafet så blir inte straffet så långt efter han kommit ut..

Angående "äldre konstapel" så är det en rang i polis systemet här. Troligtvis strax över "vanlig" konstapel..

Utan att veta särskillt mycket om rättsystemet i Finland inser jag ju direkt att här i sverige så hade det antagligen blivit ett åtal gällande dråp...

Det känns som att det blev ett mord-åtal enbart för att det var en polis som blev påkörd... Nån som minns en farmor som var ute och gick med sitt barn i barn-vagn och blev helt nermejad... Den killen var ute efter något år igen.

Men men... Kanske skiljer sig mellan Finland och Sverige... Håller helt med er som tycker att det ska bli tuffare mot onyktra förare.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
känner en som var polis och ryckte ut vid larm om en brinnande bil.
under släckningsarbetet blev hon påkörd av en rattfyllerist i en ford. (fort uppåt 80 km/h)
stackarn har men för livet och klarar inte av sin passion (hästar) längre.
Fyllot slapp undan med skitstraff...

F*n asså!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.