|
|
|
|---|---|
|
Ja,tänkte det kunde vara lite kul med en "besiktningstråd" på i alla fall avgasvärdena.. Min M535:a åkte sist igenom(2006) med CO 1,1(gräns 3,5) tomgång.. Min 735:a åkte igenom 2006 med CO 0,0(gräns 3,5) tomgång... Enkelt med lite äldre bilar vad gäller besiktningskraven på avgaserna hur som helst :) Mvh Janne. | |
|
Mina E36:or klarade av besiktningarna galant. Jag var lika nervös varje gång för att spindellederna skulle glappa :-) 318 var ett A-barn och slank igenom hur fint som helst. Dock minns jag att 328:an en gång låg lite högt i avgasvärdena när den skulle besiktigas i december, men efter en kortare provtur så klarade den sig. Året innan hade 328:an en glappande ABS-givare (lysande ABSlampa) som krävde varmkörning+omstart för att slockna. Givetvis uppkom detta ett par dagar innan besiktingen. Det blev till att ta en liten omväg till Bilprovningen den gången för att få blankt protokoll (fyy på mig :-) 320 var lite för ung för att stämma träff med SBP innan jag sålde den. |
|
|
3.0S -72: Inte en endaste anmärkning de senaste 40.000 milen (milen mellan 30.000 och 70.000)! Per L |
|
|
Inga problem dom två gånger jag besiktat min 540. Jag fick tips av teknikern att det börjar bli dags att byta bromsskivor fram o det har han helt rätt i. så det kanske blir ett mektips igen:-D Förra ägarens papper är också blanka. Avgasvärden helt OK och bilen har rullat snart 25k mil Göran |
|
|
530iA -93 blankt papper i januari i år! 728i -86 drabbades tyvärr av ett påpekande om rostiga bromsrör. Bägge längsgående. Men det är just sådant här jag faktiskt uppskattar med Bilprovningen, för man har inte hundra koll på ens sin egen bil alla gånger. CO 1,1. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Fick nyligen underkänt pga parkeringsbromsen. Då visade det sig att verkstaden jag anlitat inte har bromsbänk och därför inte noterade att bromsbackarna var slut när de justerade parkeringsbromsen. :( Mvh Mikael |
|
| Inte behöver man ha bromsprovare för att justera pbromsen... Om backarna var slut skulle de ha upptäckt det iallafall... Sånt vill jag kalla verkstadsfusk | |
|
318 Touring -97 17.400 mil Nedslag på båda spindellederna, bakre bromskivor (rost), dålig handbroms. påpekande på oljeläckage någonstans under bilen. Ombesiktning och 7500kr fattigare :( /L |
|
|
Under alla år jag hade bilar var det ett o annat påpekande men behövde aldrig ombesika bilen. Gäller dock ej min gamla Volvo242 men det var inte mycket till bil... 530:in gick genom i år med blank papper. Gott! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
316i compact - 97 CO: 0.0 (0.5) CO 2500: 0.0 (0.3) HC: 005 (100) Lambda: 1.03 (0.97 - 1.03) 518i Touring - 95 CO: 0.0 (0.5) CO 2500: 0.0 (0.3) HC: 000 (100) Lambda: 1.00 (0.97 - 1.03) 523i - 99 (besiktigades några mil innan Insp II) CO: 0.0 (0.5) CO 2500: 0.1 (0.3) HC: 007 (100) Lambda: 1.02 (0.97 - 1.03) __ Bilblogg: Länk |
|
|
Besiktigade min idag, blankt papper! CO: 0,0 HC: 039 CO 2500: 0,0 Lambda 1,00 Besiktningskillen sa att det var de bästa värden han någonsin sett på en BMW! Dock var han rätt ung, så så många kan han inte ha sett. Men ändå... :) |
|
|
Har aldrig lämnat in för service, 316i, 88: 5 år i rad ingen anmärkning, aldrig ens några kommentarer. "BRA" servad E34: Inga 2:or, men en del bra att veta sist. Nu var ju dock grundklalitén den att jag borde gjort det som saknades för ett år sedan, så att jag själv fått uppleva delarnas hela livslängd... Hade varit värt det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.