AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
833

ac fungerar vid hård körning?

au
362
audidriver
540iAT -97
hej. min AC fungerade inte när jag köpte den men nu har jag märkt att den fungerar när jag kör hårt med bilen, inte annars. den kyler visserligen inte nåt vidare men den går igång iaf. Vad kan detta bero på och betyder det att det kan räcka med att fylla den?
au
362
audidriver
540iAT -97
ingen?
na
630
navi
BMW325xi -06
En bra idé brukar vara att provtrycka systemet.
Mo
39
Morgan1
645 -05
kolla fläkten som sitter innanför grillen, tyder på det.

//Morgan
au
362
audidriver
540iAT -97
Morgan:
vad ska jag kolla efter specifikt?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Tycker också det låter som fläkten till kondensorn, du kan prova bygla reläsocklarna för att se om fläkten går alls.

Om du står på förarsidan av bilen och kollar på säkringsboxen, så har kanse 30cm åt vänster en till liten box, öppna den, då ska de finnas några relän där, 2st bör vara av samma färg. I min bil är det dem 2st längst till höger på bortre raden (sett från sidan). Du kan ta bort reläna, kolla vilka stift som är nummer "30" och "87", dessa kan du nu bygla med en kabelstump. Relät till höger är för låghastighet, den är seriekopplad med ett effektmotstånd så fläkten snurrar i lägre hastighet, och det vänstra relät är för full fart och går direkt till fläkten. Snurrar den på vänstra relät och inte på högra, så har nog ditt motstånd gått sönder (väldigt vanligt). Snurrar den inte på nån så har nog din fläkt gått sönder, glöm dock inte att kolla om du har ström på nummer "30" på relät först. Så det inte bara är en säkring som gått.

//Simon
Pe
41
Pelle lööf
X5 3.0d -04
vet någon av er några knep för att kolla funktionen på min ac kompressor. x5-04. helt sten död med nyfyld gas.

Pelle 81
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.