AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.378

motorfläkten stannar inte!

min motorfläkt stannar inte när jag stänger av bilen och går på högvarv hela tiden. Jag är alltså tvungen att dra kabeln varje gång jag har kört. Någon som har vart med om samma sak eller vet vad felet är?
tack på förhand
//Hampus
Testat ett annat batteri än det som sitter i nu?
nepp har jag inte gjort, men detta batteriet jag har nu är helt nytt, eller ja, en månad gammalt
testa ;)

Bmw, For thoose who love's to drive ;)
Troligen har kontakterna i reläet till fläkten bränts ihop "svetsats", prova att ta loss och undersöka reläet.
Batteriet, nytt eller gammalt, påverkar inte ett dylikt fel.

FP
Reläet? vad menar du? kanske verkar dum i huvudet men är ingen mekaniker:)
_I
90
_InSane_
Bmw 328 Touring - 98:a
sitter relä i motor rummet eller under ratten (osäker på bmw) som styr fläkten, testa mäta upp den om det går, eller jaga tag i en beg fungerande och testa med den.. inte dyr på skroten eller av någon snäll polare
Tror nog folke har rätt om den saken i alla fall..
okejokej tack:) ingen som vet va reläet sitter då?
_I
90
_InSane_
Bmw 328 Touring - 98:a
har du instruktions boken så bör det stå där, annars finns det väl säkert nån förklaring /beskrivning här på autopower..
Er
91
Erik _328
Bmw 325 e90
Hej,
Jag har liknande problem med min 330 e46 (02:a). Var för första gången någonsin med om att fläkten startade vid midsommar (kökörning+28grader varmt). Sen dagen efter när jag lämnade bilen vid parkeringen såmärkte jag att fläkten gick efter jag stängt av motorn (tänkte inte mer på det utan tänkte att ja den stänger nog av sig om en stund). Dagen därpå när jag skulle använda bilen så var den död, då hade fläkten stått och gått hela natten. Fläkten går konstant mao, så jag har tagit bort den kontakten. Det jag provat byta är den bakre tempsensorn(den som sitter väldigt svåråtkomligt). Frågan är o det är värt att försöka byta den främre tempsensorn eller om det är som skrivits ovan - reläet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.