|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Ett AC-system kan visserligen läcka runt 5% av köldmediet varje år utan att det är onormalt. Frågan är om det verkligen ska vara så lite kvar i en 99:a så att den måste fyllas pga det. Jag tror nog mer på att det är något annat som har gjort att det är tomt på köldmedium. Har system en läcka så att det har varit öppet måste du även byta torkaren. Personligen så anser jag att en icke fungerande AC är prut på MINST 10000 kr eftersom det kan kosta en ordentlig slant att fixa om det vill sig illa. | |
|
En 99:a är ju 8 år och om 5% är normalt så kan ju 40% läckt ut. Hur som helst tror jag att annonser med "AC behöver fyllas" inte är att lita på. Om det vore så enkelt borde väl säljaren ha fixat det för att lättare kunna sälja. Prut på 10000:- eller att säljaren fixar AC:n, med kvitto på åtgärden så att den inte är fylld för en vecka. Då visar det sig hur stort felet är :) AE |
|
|
När du nu ändå känner oro för milen..varför inte köpa en bil som du vet att miltalet stämmer på? Vet att det finns en chans för att en 10 år gammal bil har gått 15000 mil men hur troligt är det? Tyskarna kör i genomsnitt dubbelt så mycket som oss d.v.s 3000 mil om året. Inte många köper dyra komfortvagnar för att köra 1500 mil om året,.. Min bil är nyare men är inte lättsåld p.ga miltalet...å andra sidan stämmer det som står på mätaren och inga oklarheter råder.... Begriper inte hur någon får sålt sina bilar utan dokumentation... Skulle inte själv betala de pengarna för en sådan bil.. Ingen kan ju veta vilka rep som tillkommer i framtiden men nog känns det väl bättre om man vet att bilen är OK vad gäller mätarställning,ägare,e.t.c Sök vidare och du skall finna. |
|
|
oj, nu idag har det varit snabba ryck. Jag hittade en Saab 9-5 2,0t -00 här i umeå som såg lovande ut. Har kollat en del på Saab innan jag kom in på bmw. Så jag for och kollade på den, jättefin, 12.300mil en ägare prickfri servicebok, kvitton, nya däck, nyskattad osv osv... Slog till på direkten efter att en bekant som varit verkmästare på vw kollat på den. 59.000 för en 00a med 12300mil på mätaren kändes värt. Halva försäkringskostnaden mot en 528 också. Nästa bil kanske blir bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.