AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.022

BMW 540iA Individual e39 på Blocket

Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Hej, är det någon som vet nåt om denna bil?

Stämmer till exempel det som står i annonsen angående Individual?

Länk

Säljaren skriver att det är en -98:a men om man kollar på vägverkets sida så verkar det vara en 97:a...

Är det förresten någon som vet hur det ligger det med antal ägare om man söker på en bil på vägverkets sida. Det antal ägare som uppges där är det antal ägare sen den reggades i Sverige?

Mvh Urban
Det är bara ägarna sen den reggades i Sverige.

Den har alltså haft 3 ägare i Sverige på 1 år.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Att det är en invidualbil råder ingen tvekan om. men den är tillverkad enligt chassienumret BU84732 02/97 alltså ingen 98. Riktigt läcker vagn enligt min mening.
Antal ägare är from första ägaren i trafik i Sverige efter regbesiktningen, ägaren som stog vid registreringstillfället är ägare 0 och räknas bort när bilen byter ägare samtidigt som den tas i trafik tex. vanligt vid importförfarande i försäljningssyfte.

///MVH Hasso
Länk
Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Ja, jag håller med dig hasso ;) Jag tycker oxå att bilen ser riktigt läcker ut.
Inget sönder-stylat exemplar utan en snygg bil helt enkelt.

Blir dock lite skeptisk till relativt nyimporterade bilar som har haft många ägare på kort tid. Typ tre ägare på ett år. Man kan ju undra varför ingen vill ha kvar den längre än ett snitt på fyra månader var...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det var en del komiska påståenden i annonstexten.
Inte speciellt seriös annons enligt mig, men det säger mer om ägaren än om bilen.

__
Bilblogg:
Länk
Ägaren har skrivit en hel del här på autopower, en rätt speciell snubbe (men vem är inte det=) ta påståendena med en nypa salt, den enda E39 i 314 Hellrot?=) Bullshit det finns till och med minst en till i Sverige en ännu mer speciell M5 i färgen som har Champagne/turkos bi-colorläder.

Den finns även upplagd på garaget.org, minns inte vad han kallar sig, men han tyckte bland annat att E34 var den fulaste BMW eller var det bilen överhuvudtaget så någon bär minnas honom.

Årsmodellen har diskuterats tidigare ägaren innan försökte få den till 99: a, men den är ju så klart en 97: a, den har även varit till salu under lång tid och i flera omgångar.

Stephan
Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Mugge: Var det såna här saker du tänkte på... bland annat:

<B>Orginal 300 HK(Orginal Chipp av motor och låda)</B>
Så BMW chippar sina bilar från fabrik ;)

<B>Stoar farthållare där broms och gas styrs via ratten.</B>
Finns väl bara en typ av farthållare...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det finns en spakstyrd snikversion av farthållare osså för de utan multiratt. men knappast på en 540. Nej BMW chippar inga bilar från fabrik mig vetligen och det finns inga garantier för några 300HK om den inte är bromsad.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Mycket rött må jag säga:)
Inte helt fel om man vill ha en bil som sticker ut dock så tycker jag att imola II färgen gör sig bättre än hellrot på en E39:a. Även om han inte har den enda hellrot:a bilen i Sverige så är han defenitivt en av få. Snyggt med läder i mittkonsol samt på handtagen på dörrpanelerna. Om bilen är chippad samt med annat avgassytem, så har den säkert 14 hk till. Personligen tror jag att 540:ns 286 hk original är lite i underkant men som sagts tidigare i andra trådar, bara att bänka för att vara säker :)

3 ägare på 1 år kan vara lite oroväckande men kan också vara byte inom samma familj för försäkringspremier etc. Kolla upp bilen i sedvanlig ordning för att säkerställa dess mil och historik. Annorlunda bil minst sagt men annorlunda snyggt :)

Ps: Stavvning och sprok ärr intte altid lät men dät behovr intte betoda nogåt fil på biilen ;)

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag tolkar en mening in annonsen att det bara är hans bil och en 750 som har skinn på mittkonsolen. Satt även på min fd 540iAT samt att jag sett åtskilliga M5:or med detta.

Annars verkar den vara välhållen för sina mil och vill man sticka ut lite kan det ju vara bilen att köpa.

___
//Ulf
Kr
64
KristianG
540iA Sedan -97
Hej
Och här finns den andra 314 Hellrot E39-97/540 som står i vårt garage.
ca 14 700mil, kört mycket lite sista åren.

Vi är första brukaren av denna bil i Sverige 03/2002.
Bilarna ser ut att vara väldigt lika när det gäller fabriks
utrustning förutom färgat läder.

Jag undrar däremot varför det står Tillsats på min bil?
Växellåda: AUTOMAT/TILLSATS

På hans bil står det enbart Automat
Växellåda: AUTOMAT

/Kristian
Bara det faktum att annonsen inte stämmer på flera sätt får mej att rygga...
MEn bilen verkar helfräsch och säljs säkert till den första som tittar på den...Ibland finns inga rätt eller fel vis att annonsera på om bilen bara är spännande/Ovanlig nog.

Kr
64
KristianG
540iA Sedan -97
Hej
Det finn en till med 314 hellrot BMW en 540i touring!
I trafik första gången i utlandet: 1998-06-19
I trafik första gången i Sverige: 2003-11-19
Jag såg den i dag och han bor 6km från mig
Nu är vi 3st med 314 hellrot!
Det borde finnas fler?
/Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.