AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.431

Jag körde på två grävlingar med bilen

D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Jag har drabbats av hjärtesorg. Jag smällde två grävlingar på en och samma gång med M6:an och hela frontspoilern + kylaren åt h*****e och risken finns att mer har gått åt.

Hälasninga D_D
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Till skillnad från bilen, hade nog grävlingarna inga vagnskadegarantier kvar ;)

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Fy fan va synd, hoppas att allt annat har klarat sig iaf men en krockad bil är ju alltid en krockad bil tyvärr =(.

Lycka till iaf
//Jonas
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skänker mina tankar åt Mamma och Pappa-Grävling samt bebisar...

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Frontspoilern och kylaren är ju inte så allvarligt att den kan kallas krockskadad i dess värsta mening = chassiet snett och sådana otrevliga saker. Dock synd iaf
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
SKii: Överdriv liiite mer om du kan :P

D_D: Synd för både bilen och djuren.

Mvh Jojje
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Grävlingarna vet då hur man blir påkörd med stil! Springa rätt in i en BMW M6..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Apropå grävlingssmällar>>>Det är ju som att köra på "stenblock" i princip,blir en j-la smäll....

Man jag tycker lite synd om "di små liven" ,fina djur :/

M6:an blir ju säkert återställd på smidigt vis :)

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tillägg>>>Tur att det inte blev en krock med annat fordon i samband med "Grävlingssmällen",det kunde ju ha slutat mycket illa...

Mvh Janne.
no
117
nojas
M3E30 -90
325- 94
Usch sådant är alltid trist, hoppas att skadorna blev lindriga på bilen & grävlingarna gick nog en snabb död till mötes. Alltid en smärre chock när man gör något sådant, en historia som kanske kan få dig att dra på muingipan en smula är en sak som hände mig förra sommaren.

Körde ner till Malmö & köpte nya dimljus till min dåvarande m3'a. Monterade dom på plats & begav mig sedan hemåt igen. Efter ca en mil så springer en fasan ut på vägen & jag krossar ett av de nya dimljusena. Trist på såväl fasanen som mitt dimljus fortsatte jag mindre glad hem. Väl hemma vid sommarstället så kör jag in på vår grusväg som sträcker sig ca 2 km. Trött som tusan & gasar på lite, då lyckas jag köra på en hare som springer över åkrarna som vägen slingrar sig igenom. En spricka i framspoilern & andra dimljuset kunde jag kasta åt fanders.

Det är de enda incidenter jag själv haft med djur & inte i närheten av din förödelse men ironin är ganska slående.
hände mej också ett tag sen nu, fast det var ett litet rådjur jag körde på. då fick dom byra kylaren,ac rem,ac kylare, stötfångare och nån annan fläkt. din bil kanske har blivit mer skadad än de du ser. men men tur att olyckan inte var värre. mvh

Jaha där ser man vad grävlingar tycker om BMW.
Ren diskriminering

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Pga sådan otur har jag alltid självrisk elliminering vid djurkollision på försäkringen kostar en hundring per år och man tjänar på det om man har oturen vart 30 onde.... år eller vid tätare intervaller :-)
Tråkigt med bilen/plånboken vagnskadegarantins självrisk är inte att leka med på din bil förmodlingen :-(

Mpower
Aj de gör nästan ont i mig med....
Hur snabbt gick det vid krocken?
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Jag har oxå självriskeliminering vid viltolyckor, men det suger i allafall. Det gick en bi över hastighetsgränsen, men fortfarande under acceleration, men runt 130 km/t skulle jag tro, så det hadde kunnat sluta värre.

Men nu är bilen fixad och man inser att försäkringar är bra att annar hadde plånboken varit ca 130´ kronor lättare.
Var du tvungen att köra på två? Det kunde väl räckt med en :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.