AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.016

Är verkligen 130i säljbara?

Sida 2 av 2
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Snygg bil, men tycker nog att handlaren verkar lite skakig. Jag skulle nog inte handla därifrån.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En 130 utan sportstolar är nog ganska iskall på begagnatmarknaden. Men hur är det med en 120d - samma sak? Ursäkta om jag lånar tråden för detta, men kikar en del på marknaden i Tyskland och många saknar sportstolar men är välutrustade i övrigt.
Mixtus: Med tanke på hur vilka förväntningar BMW-köpare har på begbilarna är sportstolar ett väldigt stort plus, gärna med halv- eller helskinn.
På en 116 är det kanske inte lika viktigt men till 120d är det nog ett stort plus, både för komforten samt för andrahandsvärdet.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ok, tack för input. Tvekar lite här. Hittar nämligen många välutrustade (pdc fram och bak, navigation professional osv.) men med "vanliga" stolar.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Rent generellt så tror jag M-sportpaketet är ett jätteplus på vilken 1-serie som helst. Jag köper då ingen 1-serie utan det! Skillnaden är enorm, både i utseende och uppförande. Om andrahandsvärdet på sportpaketet blir lika bra som övriga BMW-modeller, så är det dessutom en bra affär!

mvh Johan
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag håller verkligen med vad gäller utseende. Däremot verkar flera tysklandssålda ha delar av m-paketet, dock inte själva fronten och aktern som jag tycker gör hela 1-serien.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.