|
|
|
|---|---|
|
Hejsan... Är det någon som kan rekommendera någon som rättar fälgar (gärna i Göteborgsområdet). Jag har 3 st M-fälgar på bilen som har en LITEN bulk på insidan. Dessa känns som små skakningar vid stadstrafik och LÄTTA vibrationer i medelhög hastighet (150 - 180 km/h). Vid högre fart försvinner vibrationerna i vägkontakten. Altså inga stora skador, men de syns vid balansering och märks vid dagligt bruk. Jag skall på semester till Göteborg i början av Augusti och tänkte få detta fixat då eftersom det inte finns någon som gör denna typ av arbete i Tromsö området. Kan gott stoppa någon stans på vägen ner genom Sverige, men då måste arbetet kunna utföras raskt (på en eller två dagar). Mycket tacksam för svar rörande detta! ///M i Tromsö BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... | |
|
I Göteborg finns ingen som jag kan rekomendera, lite utanför stan i riktning mot Trollhättan hittar du Frändefors-mekaniska. Kan varmt rekomendera honom. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Jag riktade mina gamla fälgar på en Däckteam verkstad i Uppsala. Däckteam verkstäder finns lite överallt i Sverige, gå in på Länk och leta upp en verkstad i din närhet, ring och fråga om de kan rikta fälgar (alla kan inte). Det är inte speciellt dyrt heller, jag betalade 250:-/hjul och fördelen är de behöver inte ta av däcket från fälgen. De kan endast rikta fälgar som är slagna på insidan... men det passar ju bra för dig eftersom dina fälgar hade just det felet. Mvh Nicke |
|
|
Tack för tipsen så långt. Vågar man lämna in M3-fälgar för över NOK 6.000.- /st till en plats som DäckTeam? Möjligt att de gör en god jobb, men det låter lite "texas" med 250.- / st och att däcken lämnas på. Hör jag tunga hammarslag här ? :-) Skall ringa runt lite och höra vad de använder för metoder, och checka om det går att boka tid hos Frändefors för att ta detta "på dagen". ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
De har en maskin för ändamålet så du behöver inte oroa dig för några tunga hammarslag =) Alla Däckteam verkstäder har inte denna maskin, därav orsaken till att alla inte kan rikta. Om nu verkstaden skulle förstöra fälgarna är det väl upp till dem att ersätta dig för deras misstag, eller? Å andra sidan hur mycket kan de förstöra, dina fälgar är ju redan slagna, det värsta som kan hända är väl att de inte blir runda och då är det bara att vägra betala eftersom de inte gjort sitt uppdrag på rätt sätt. Mvh Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.