AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
829

Oljevolym i 177hp motorn?

120d
Hallå tänkte byta olja i min 177hp motor, tycker det känns bäst att göra det nu när bilen passerat 500 mil. Jag vet att vi har fri service men tycker att det känns fel o köra kanske 3000 mil eller ännu mer innan ett oljebyte.
Undrar därför om det är någon som vet hur mycket olja motorn rymmer?
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Hej,

Jag vet ej svaret på din fråga, men frågan om att byta olja är nog befogad. Just nu, efter 138 mil med min 120d 177 så har den reviderat nästa service från 3000 mil till 3900 mil, kan det verkligen stämma?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det står väl i instruktionsboken!
Soundborder; har för mig att lag läst om att serviceindikeringen räknat bakåt på gamla 163 hk dieseln här på forumet och att detta berodde på ett mjukvarufel. Jag vet inte om jag minns rätt?

Min räknar neråt och står nu på 2700 mil efter 550 körda mil.

M v h
120d
Mixtus nej det står inte i instruktionsboken. Min service indikator står som mumkas efter 560 mil visar den 2700 till service.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Märkligt att det inte står i instruktionsboken. Men varför ringer du inte din BMW-försäljare? Låt säga att någon här på forumet hade skrivit "4 liter". Hade du litat på det då? Jag hade inte gjort det i alla fall!
120d
Det är klart jag kan ringa min återförsäljare!
Det förstår jag faktiskt själv, men nu var jag tydligen så dum så jag trodde att någon här hade uppgifter om oljevolymen och alltså kunde sprida den informationen vidare här på forumet (vilket jag trodde var poängen med forum av den här typen).
Svar på din sista fråga JA jag hade litat på uppgiften annars kan vi lägga ner forum av den här typen som bygger på frivilliga svar.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Sorry, du har förstås rätt. Alla frågor är välkomna. Däremot tycker jag inte att du skall lita på allt så skrivs och sägs, även om det förstås kan vara till hjälp. Så, åter till ämnet, man kan tyvärr inte hjälpa dig. Men gratulerar till en bra bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.