AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.017

Trasig bakgrundsbelysning på digital klocka i M3 E36.

wi
9
wizzy
316 E30
Min klocka i min m3 e36 fungerar inte som den ska. Oftast är det bara helt svart där tiden ska stå men om man lyser med en lampa eller om solen lyser starkt rakt på displayen så ser man tiden. Är det någon som vet hur man tar bort fronten där klockan och färddatorn sitter och vad man ska byta för att få klockan att fungera?
Du petar ut färdatorn underifrån inifrån det lilla facket under.... Kan vara lite trixigt att hitta rätt men var försiktig bara så ska det nog gå bra.... Detta är ett vanligt problem och ofta får man byta färddatorn till en annan.... Hade likadant på min förra M3a och där lyckades jag faktiskt få liv i den igen.... Om du tar ut den och klämmer på den samtidigt som den är igång så kan du se om det gör nån skillnad.... Min blev bra då.... Men förmodligen får du säkert byta den....

/Jonas
Ska nog gå att pilla ut den med fingrarna, testa det först.... :-)

/Jonas
wi
9
wizzy
316 E30
Jag fick loss den men tyvärr fick jag inte igång klockan.. Tack för hjälpen JHäring!
Ok! Trist att det inte hjälpte.... Då är det nog tyvärr bara att leta begagnat.... ligger mellan 1000-1500kr om du hittar en, den lilla färddatorn med 11 knappar e oftast svårare att få tag på.....

/Jonas
Filip_J
kolla på www.bildelsbasen.se
wi
9
wizzy
316 E30
Ja det fanns ju några där för runt 1000 lappen. Vet ni om det bara är att sätta i den eller måste man ställa in och kalibrera saker som tex bensinförbrukningen.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Jag tycker det låter som att bara själva lampan bakom displayen är trasig? Kollat det?
Det är bara att plugga i..... Det är inte lampan utan oftast pixlarna som ger sig.... Men det finns ju inget som hindrar dig ifrån att skruva isär och titta, har du tur så... :-)

/Jonas
wi
9
wizzy
316 E30
Jag har inte kollat om det bara är lampan, hoppas på lite tur då annars får det väl bli att köpa en.
wi
9
wizzy
316 E30
Testade idag att ta en lampa från färddatorn och sätta i klockan och det funka så nu är det bara att köpa en lampa så ska det funka =) Tack alla för hjälpen.
Vad Gott!

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.