AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
662

Vad står modellbeteckningarna för?

Hej
Kör idag en saab 9-5á men väntar tillökning och letar lämplig och rolig bil.

Har ingen koll på BMW men börjar snappa ett och annat, har läst era modell- och begagnatguiden som finns här intill.

Tycker att en 740iA (e38)skulle passa mig med familj som handen i handsken.

i står väl för insprutning
L för Lang
d för diesel
men A
vad står det för?

Vad skiljer en 740i från en 740iA?

Tack på förhand.

je
112
jesplind
740 iA -99
Det är så enkelt att A står för automat... :-)
Aha, det var ju inte så svårt.

Hur är det med utrustningen, dels standard men även paketen, vad innehåller dom?
Standardutrustning
Komfortpaket
Sportpaket

Fanns det någon mer utrustning alt. paket?

je
112
jesplind
740 iA -99
Jag hade nog kollat igenom tänkbara bilar på vad dom har för utrustning.
När jag köpte min var kraven AC,skinninredning,telefonpaket,TV & satellitnavigering. Sen fick jag en massa extra lull-lull också på köpet... :-)
PDC (Park Distance Control) är jättesmidigt att parkera efter fick jag lära mig.
Radiokontrollerad klocka som tar in tiden från en sändare i Frankfurt, behöver inte ställa om den för sommar resp. vintertid.

Jag tror inte du kan spara nån större slant på att köpa en med mindre utrustning i eftersom det är ungefär samma pris.
Jag tycker du ska klippa till på en fullutrustad som har tv,telefon och hela köret.
Det finns olika stolar att välja på också. Jag har komfortstolar i min men det finns ju sportstolar också. Tror det finns nån mer variant också.
Du måste nästan prova flera och känna efter själv.

Dragkrok är nog ett extra tillval tror jag. Min hade inte drag så jag eftermonterade en löstagbar krok själv för 4500:- (BMW ca 9000:-)

Lycka till med letandet!
Jo jag har, om det nu blir något köp, tänkt att välja någon med rikligt utrustning. Tännkte mer på om man kunde checka av att säljare säger att det är det och det paketet. Så att man kan kolla om det stämmer.
Men gör man som du att man vill ha med tv, mobeil mm så "får" man som sagt med en del annat "på köpet".

Hur är det med användandet året om?
Kan man göra det eller är det "synd" att använda en e38 även vintertid.

Har för mig att rostskyddet endst var 6år, är det något som är ett problem med dessa modeller.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.