|
|
|
|---|---|
|
Funderar startkt på en M5:a som entusiast sommarbil och har fått upp ögonen på denna. Kör idagsläget en 523:a sedan mer än 2 år tillbaka. Länk Någon som känner till den eller vet något man ska akta sig för vid eventuellt köp? | |
|
Hej. Tycker att det var lite dyrt för en 00:a...Om den inte är svensksåld och i superskick. 00:an har ju gamla vanosen, ingen facelift osv..Är den dessutom importerad kan man köpa en fin 99:a istället för ca: 175 000:- eftersom det inte skiljer någonting mellan 99:an och 00:an.. Men det är ju min åsikt.. MVH Kristofer |
|
|
Tack Enligt säljaren har den en del blemmor. Bilen är köpt i spanien dessutom.. Blir till leta vidare känns det som. Vilken årsmodell rekommenderas? 01, 02? Vad bör riktpriset vara på en bil som gått under 10k och är det något speciellt man ska akta sig för? |
|
|
Hej. Jag anser inte att det är någon större skillnad mellan 01 och 02. Så det är mer beroende av skicket på bilen bara. Riktpriset är väl ungefär vad den andra kostade, ca: 220 000:- för en 01...Mer tycker inte jag att man ska behöva ge för en i fint skick.. Det du ska se upp med är väl ungefär det vanliga...Bromsar, koppling osv..Från 01 och uppåt så lider dom ju inte av vanos problemet, så det borde inte vara någon fara..Annars är det väl helhetsintrycket, och givetvis en fullstämplad servicebok och helst ett litet antal ägare.. Lycka till! MVH Kristofer |
|
|
Björkman; Skiljer inget på 99 & 00? Nu har du faktiskt lite fel det skiljer from feb 00 då en annan kolvringskonstruktion kom på plats om jag inte minns fel sen senare mot slutet av 00 kom väll backventils uppgraderingen. Är som många här sagt dags att dementera ryktet att 01-03 skulle vara ett bättre val än 99-00. Enda fördelen är facelift strålkastare vilket man dock kan köpa till om man känner för detta LED bakljusen samt en annan ratt och 16:9 navi dock klarar man sig rätt bra utan dessa uppgraderingar enda som jag anser nödvändig är facelift strålkastarna. Gå på magkänsla och vilken av bilarna som känns allmänt passa dig bäst och begränsa dig inte av någon åldersmodells nojja som många gör nuförtiden. Sen håll inte för hårt i börsen när du ska handla M kärra ett av dom absolut största misstag många gör vill man ha en riktigt fin bil kostar det också därefter. Mvh/ |
|
|
Håller med. Vad tror ni om denna? Verkar vara vettigt pris med tanke på mil och enligt säljaren skicket. Bilen finns i samma stad också :) Länk |
|
|
Hej igen..Jasså? Jag trodde inte att kolvringsuppgraderingen kom först på 01:ans modell, och att dom samtidigt uppgraderade vanos..Det sa dom på min auktoriserade verkstad iaf när jag lämnade in bilen dit..Men hursomhelst så har kolvrigsuppgraderingen ingen större betydelse eftersom den enda defekten var att bilen drog mer olja? Det var väl inget funktionellt som blev lidande såvitt jag vet? Så om det är uppgraderat eller inte har väl enbart ett fakta syfte eller? Men det kan mycket väl vara så att dom på verkstaden hade lite fel information angående när uppgraderingarna gjordes, så det stämmer säkert det som du säger Mortaz// MVH Kristofer |
|
|
Beträffande annonsen ifråga så verkar det nästan vara för bra för att vara sant ;) Svensksåld bil med otroligt låga mil, i fint skick och för ganska lite pengar. Mitt förslag är givetvis att du åker och kollar på bilen eftersom det ändå var i samma stad..Det enda som verkar lite konstigt är att säljaren inte skickat med någon bild, det tyder på lite oengagemang tycker iaf jag.. MVH Kristofer |
|
|
upgraderingen skede månad 5-2000 månad 9 blev bilen en 01 då blev det upgradering på vanos tidigare var för att få ner oljeförbrukning och då byte man ringar bla. putte,m |
|
kilroy |
Att inte ladda upp några bilder tyder på ett ganska måttligt engagemang från säljaren enligt min uppfattning. Man köper naturligtvis inte bilen pga bilderna men några bra bilder kan ju få en halvintresserad spekulant att ta kontakt med säljaren och tom få spekulanten att titta på bilen live. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Det hade varit mycket intressant att få mer info kring den lågmilade M5:an. Har du kollat upp den Marw007?? Verkar onekligen intressant. |
|
|
Hejsan Jag har skickat ett seriöst mail till säljaren, men inget svar. Jag kommer ringa idag eller imorgon om inget fortsatt svar på mail, men det känns lite som någon har annonserat ut och ångrat sig eller så är den såld. Det komiska är jag har tittat på bilar folk har skrivit pedantskötta med fetstil, innan jag köpte min 523:a för ett par år ,stora bokstäver som har visat sig vara fula med dörrupplag, störe lackskador och annat. Fast helt klart värt ett samtal eller en visit på denna, med lite flyt kanske man får tag i en nice m5:a. Dock så känns det som man skulle tagit med sig någon som kan m5:or riktigt bra vid eventuellt köp Mvh, M |
|
| Jag har också skickat ett seriöst mejl till säljaren, men har inte fått något svar än! Har tyvärr inte hunnit ringa honom. Sen om han inte svarar nu kan bero också på att det är semestertider.. han kanske är utomlands, va vet jag | |
|
Fick tag i säljaren. Bilen såld för 2 veckor sen. :( Får hålla utkick, ibland dyker det upp entusiat ex. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.