|
|
|
|---|---|
|
Var o kikade på en 328-95 idag....vid provkörning så tändes lampan för automatlådan, och den gick i felläge på 4:e växeln, den kunde växla ner när jag väklade ner manuellt till 3:e o 2:a växelläget! Killen påstod att det bara är för lite olja i v-lådan, kan detta stämma ni som har lite koll på detta, eller är det risk för ras? Alternativt om det är brukligt att det är givare som ger sig eller nått annat?? Vore tacksam för svar! Killen ska fylla på olja på onsdag så då är det dags för en provtur igen men jag vill ha lite extra kött på benen!! | |
|
vet inte om det stämmer med oljan men det känns ju lite sådär. men du får ju se om den gör likadant vid nästa provtur. Mvh |
|
|
Låg eller hög oljenivå är bara en av många olika orsaker (tex glapp, kass magnetventiler, slitna lameller) till att lådan går i felsäkert läge. Det finns dock ingen nivågivare utan nivån måste bli så låg att pumpen drar luft med resultatet att trycket faller och lådan slirar till vid växling för att det ska larma och bli felläge. Larmet reagerar på att lådan slirar. molle |
|
| Ja lite mystiskt är det...tanken var att byta jämt upp med min 855T5 men skulle det vara så, så kan man ju alltid begära pengar emellan på vad en begagnad låda kostar på skroten! | |
|
Tja ! vad är det för årsmodel på din volvo? Vad begär du för den? Har en 328T -97a som gått 24000. Skulle behöva större kombi pga barn finns det nåt intresse kan du maila mig på m_astvik@hotmail.com |
|
|
Astvik! Du har mail! |
|
tornet |
Berg80: När det gäller den 328 du var och provkörde kan man ju fråga sig varför(!?) det var så lite olja i växellådan? Jag hade nog inte vågat köpa bilen om inte priset sänkts motsvarande vad en begagnad låda kostar. |
|
Killen påstår att en oljaslang läckte o att denna är bytt, och att inte ordentligt med olja blev påfyllt, har samma tanke som du att han ska få lägga ca 7-9000 kr emellan vid ev.byte då en beg. låda kostar ca 7000:- Ska även försöka få tag på tidigare ägare o höra med dem om de vet något ev, fel på lådan då denna killen inte haft bilen mer än ett halvår ungefär! |
|
| Det där hade jag inte litat på en sekund. Vet man att lådan är helt OK och att det bara saknas olja så fyller man väl på olja innan man säljer? Och bara haft bilen ett halvår? Det behöver ju inte nödvändigtvis betyda något men det luktar ändå skumt. Jag hade inte vågat köpa. Det finns ju fler 328:or till salu... | |
| Jo jag känner lite så själv oxå......men har en på G istället ev. t.om 2! | |
|
Det är ju väldigt bökigt att fylla på olja själv (hade en 325 iA -94 tidigare), så att det inte är gjort beror kanske på bristande färdighet. Välj något annat för säkerhets skull! |
|
|
Tror faktiskt oxå att det blir det! Har ju varit tveksam ändå men det hjälper att höra fler personers åsikt!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.