|
|
|
|---|---|
|
Bakgrundshistora: Länk Vad börjar haverar efter 20.000 mil? Lambdasond? Gummibussningar i fram- och bakvagn? Koppling? Läda? Motor? Idag känns bilen helt okej. Jag har kört ett tiotal 330 den senaste tiden och min bedömning är att milen ine "känns". Fast dom finns där... Motor och låda bör väl rent mekaniskt ha långt kvar om man fortsätter att serva bilen väl? Jag har idag en 325i -94:a som har gått nära 30.000. Motorn är verkligen kanon men visst börjar den kännas lite glappig i chassiet. Några tips eller åsikter på hur jag skall ta mig till. Priset känns ju okej tycker jag, vare sig mer eller mindre. | |
|
Skrev lite i ditt andra inlägg. Kolla rost under framkant motorhuv, vid lysena ungefär. Rost baklucka, under BMW-märket. Det bör ju vara rostskyddsgaranti kvar på den, så då kan du eventuellt få detta åtgärdat. Har själv fått ny huv och baklucka. |
|
| Rosten har jag kollat. Ett mycket vanligt fel som jag sett på flera andra 330 jag tittat på. Ingenting på den här bilen dock. Nästan lite märkligt... | |
| Det låter ju bra, det kan ju vara så att det redan är åtgärdat på Garantin, eller så har han fått ett ovanligt bra ex. | |
|
Rena chatten det här Navi... ;) Nej, jag har frågat och han har inte haft den inne för rost. Det verkar ju verkligen vara ett typfel annars. De bilar jag har tittat på har antingen varit rostiga eller varit inne på garantin. Märkligt att just den här har klarat sig helt utan skador. Det är hursomhelst garanti kvar så om jag slår till så får jag hålla ögonen på det. |
|
|
Bromsar och hjullager bör kollas, likaså spindellederna/bärarmarna i framvagnen. Detta är ju en klassisk e46 åkomma som justerades till på 01:orna och framåt men efter 20kmil så bör man nog kolla så att framvagnen är OK. Motorn kan säkert gå 20kmil till om den sköts, däremot skulle jag nog testa kopplingen så den inte tar för högt upp eller slirar. |
|
|
Jag upplevde det faktiskt som om kopplingen tog för lågt ner istället för högt upp. Jag vet inte vad det är ett tecken på... Den var lite svampig kanske, lite som om det var luft i hydraulsystemet, men inget allvarligt. Kopplingen slirade inte och inget av hjulen glappade så länkarmar och lager verkar hela. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Många köper ju 20.000 milare och tror dom gått 10.000 så varför inte ?? ///MVH Hasso Länk |
| Ja, men därmed inte sagt att det är bra... | |
|
Alla 330 har inte rostproblem. Familjens 330ci har klarat sig (tro mig det har kontrollerats noga) och jag har ett par andra bekanta som heller inte haft problemen. Du får ju tänka på att bilen blir lite mer svårsåld sen när du lagt på några tusen mil också. Tycker att det ska vara väldigt bra pris om man ska köpa en långmilare... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.