AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.333

Däckonline VS Tyskland i pris

Hej,

Jag skall snart åka till Tyskland, med cirkus 3 mm kvar på sommardäcken, och jag har läst om hur mycket billigare det är att köpa sina däck i Tyskland jämfört med Sverige. Tidigare har jag handlat av däckonline men jag undrar ju så klart om jag kommer ännu billigare undan genom att handla direkt i Tyskland. Förslag på ställen mottages tacksamt.
Det är klart billigare i Tyskland. Några specifika platser kan jag inte ge, men man får rulla av A-bahn och in genom samhällen och städer. Det brukar drälla av bil och däckshandlare på in och utfartslederna. Tips: Undvik närområdet kring färjelägena, kört åtminstone ner runt Hamburg osv.

FP
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Är inte helt säker på att det är så mycket billigare att handla i Tyskland än på Däckonline. Nu går det tyvärr inte att komma in på deras tyska hemsida men jag har kollat där tidigare och rent generellt så verkar däcken inte kosta mindre än vad det skiljer på momsen. Och mej veterligen så är Däckonline förhållandevis billiga i alla länder.

Däremot skadar det ju inte att kolla upp lite. Chansen finn ju att det kan bli billigare om man ändå är på plats.
Stämmer, just hos Däckonline kan det nog vara likvärdiga priser kanske.
Jag har bara erfarenheter av jämförelser med vanliga däck och fälghandlare och då är det fördel i Tyskland, i vissa fall rejält billigare.
En fördel med att svänga in till en handlare eller verkstad är att man får däcken monterade och klara.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.