|
|
|
|---|---|
|
Jag citerar pressreleasen: Nytt rekord i Bilsport Superstage 1.20.84 lyder det nya rekordet för gatbilar i Bilsport Superstage. Rekordet sattes igår söndag den 1 juli. Föraren heter Samuel Lindkvist och rekord-bilen är en BMW M3 E30 som är optimerad av Millway Motorsport. Tidningen Bilsports bana Superstage har de senaste åren blivit en måttstock för Sveriges alla bilbyggare. En utmanande bana som kräver allt av bilens väghållning, motoreffekt och inte minst föraren. Söndagen den 1 juli var banan öppen för medlemmar i BMW Sport Club. Många bra tider sattes, men bara ett rekord! Rekordet för gatbilar innehas nu av Samuel Lindkvist och Millway Motorsport. Tiden 1.20.84 sek är därmed snabbare än alla extrembilar körda av Bilsports förare Gullabo. Bilen är en BMW M3 E30 från 1987 som är ombyggd av Samuel själv på sitt företag Millway Motorsport. Till skillnad från många andra Superstage-bilar är denna bil besiktigad av Svensk Bilprovning i exakt samma skick som rekord-körningen utfördes i. Samuel Lindkvist har blivit känd som en duktig chaufför på på banträffar och slalom-körningar runt om i landet. Han har även en tävlings-säsong i Radical bakom sig där han som nybörjare tog ett flertal segrar. För mer information om vilka delar som gjorde rekord-tiden möjlig se: www.millway.se // Samuel S (alltså inte rekord-samuel) | |
|
Låter grymt bra! Grattis! |
|
|
Bilder från dagen i fråga... ---> Länk Det är den svarta M3 E30 vi pratar om, kan säga att den är grymt potent! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Humm, direktlänk. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Grattis Samuel L! Av de filmer jag sett från SS så är ett varv runt 1:20 redigt fort! E30 M3 är bra svänga-material när man petar på rätt grejer och har en skicklig förare. Hela listan (så förstår man hur imponerande tiden är): Länk Mvh, /Wille |
|
|
Humm, hur kan man komplitera listan på rejsa? Gullabo har kört min cabbe på 1:33,85. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke: Det är nog bara skicka mail till Magnus på rejsa.nu eller fylla i själv: Länk Mvh, /Wille |
|
|
Skitcoolt! /Fredrik |
|
|
Kanon!!! Vad sura alla sponsrade mediahoror måste bli. Jag har länge velat att någon "okänd" skall täppa igen truten på en del individer. Mvh Markuz |
|
|
Still going strong, M3 E30 är en modell som kommer att hänga med länge. Grattis. Mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Vänta nu här... Vad är det som ligger på första plats på rejsas lista? 1 Anders/Fredrik Regnell BMW 318is -90 136 hk 1200 kg 8.8 kg/hk 1:10,00 8,50 RWD gatdäck Michelin 195/65-14 100% originalbil Listans snabbaste bil skulle vara en 100% original BMW 318? Fiskit... / Fredrik |
|
|
Zredrik; Det är bara Rejsa.nu-humor :D Jens |
|
|
Hehe jag reagerade också på "listettan". |
|
|
Jag såg tråden på rejsa (där Samuel L skriver)... Tydligen har Bilsport kontrat med att det endast är Gullabo-körda bilar som kvalar in på listan: Länk Tyvärr tror jag att de personer som Markuz nämner har lite väl starka band med Bilsport , Samuels prestation är inte nämnd i någon form i den "listan" :( Mvh, /Wille |
|
| Någon som sett att Gullabo kört nästan 1 sekund snabbare med en orginal CSL än med en kompressormatad? måtte ha regnat den dagen :) | |
|
Motorn är garanterat inte det viktigaste även om den har betydelse. M3àn som denna tråd handlar om har nästan 100 hk mindre än en CSL orginal och borde ju då vara mkt långsammare med detta synsätt. Loaded är helgrym rakt igenom, men OCL Brorssons hade troligtvis ännu bättre inställningar på grejorna vilka va såpass överväldigande att de ändå lämnade den kompressormatade rivalen efter sig. |
|
|
Ocl brorssons CSL är så långt ifrån original man kan komma. Vid tillfället var den betydligt mer påkostad än loaded, så att den var snabbare var inte överraskande. Idag är dock loaded ombyggd ganska mycket mer så det skulle vara kul att se vad den presterar nu.. Keep up the good work! |
|
|
Vi kommer testa Superstage den 19 augusti som det ser ut nu. Vi får se om vi kan putsa den gamla mkt gamla tiden ;) Ny asfalt har tydligen förbättrat möjligheterna enligt uppgift. wewewe punkt loaded punkt se |
|
| bara att gratulera.. var verkligen på tiden att bmw satte alla på plats:D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.