|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att sälja min 330ci -01. Den har inte skinninredning utan vanliga komfortstolar i tyg. Har förstått att det är viktigt för många köpare att det är skinn. Tillhör själv de (antagligen ganska få) som ej gillar skinnstolar! Har kollat på Blocket för att få en uppfattning om priserna på 330ci MEN de flesta har skinn. Visst det finns rätt mycket annat som ska stämma i kravspecen på en bil men vad är er uppfattning, hur mycket lägre skall en utan skinn kosta? | |
|
Väldigt svårt att säga. Det handlar ju som du också förstår inte om själva värdet på skinnet utan på önskelistan hos köparen. Saknas något väsentligt får du ingenting av vissa, medans några är villiga att köpa den ändå, men för betydligt lägre pris. Tror och gissar vilt att några köpare kan tänka sig att köpa bilen nånstans kring 20´ under det den normalt skulle sålts för. |
|
|
Att sia om värdet med eller utan skinn är som att fråga hur långt ett snöre är. Det finns de som absolut inte vill ha skinn, och tvärtom, även om jag gissar att de flesta vill ha det. Enligt min gissning påverkar textilklädsel priset ganska marginellt, däremot kan bilen bli något mer trögsåld. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tror att värdet på skinn (SCHiin ligger på ca 10KSEK på en sex år gammal begbil. Tillhör också gruppen som inte gillar SCHiin och har haft stora bekymmer att bli av med mina BMW som saknat SCHiin. Har en 9-5 aero nu med SCHiin, får se om det hjälper när den ska säljas. |
|
|
OK, tack! Får väl m a o vänta på "rätt" köpare eller lägga mig en bit under i pris om det ska bli snabbare affär. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.