AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.264

Värdering 728iA -99

JP
156
JPB
728iA - 99
Hej,

funderar på vad min 728 kan vara värd. Kortfakta:

- Tillverkad 04.99, uttagen 01.00
- 5.600 mil
- Svensksåld
- En tidigare ägare
- Oklanderligt skick, bra utrustningsmässigt

Vad tror ni?

//J
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Med det miltalet så blir den hyperintressant för många.

Säg nu inte att den är grön med beige läderklädsel ...
JP
156
JPB
728iA - 99
Ja, creme-beige och oxfordgrön metallic. Även instrumentpanelen + klädseln nertill + hatthyllan är mörkgrön. En av de bästa kombinationerna, tycker jag iaf.

Inga förslag? Den skall i alla fall säljas och det skulle vara trevligt med feedback innan jag lägger upp annonsen.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tyvärr, tyvärr en eländig färgkombination - i köparens värld. Gröna bilar är riktigt svårsålda, dessutom med beige läder samt grön instrumentpanel osv. Jag tycker att de är helt ok, men den stora massan ratar dem.

Jag vågar mig knappt på en värdering, det känns som rena lotteriet. En sådan vagn kan stå osåld i månader för att plötsligt hitta en köpare. För är den fräsch så kommer den att gå förr eller senare. Jag tror i vart fall inte på en krona över 100-tusen.

Har du komfortstolar, backvarnare, elrollo, bra sommar- och vinterdäck?
JP
156
JPB
728iA - 99
Ja, det är komfortstolar med el + minne. Även elrollo, el-ratt mm mm, mycket bra sommar- och vinterdäck. Dock ingen PDC + navi.

Jag förväntar mig nog att den som köper letar just efter en sådan med denna färgkombination, precis som jag själv gjorde. Det är inte en bil för den "stora massan" tror jag, alldeles för konservativ och dessutom helt original.

Under 100' finns det inte en chans att jag släpper den ;-) Då får den allt vara kvar i min ägo.

Tack för feed-backen!

//J
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Stort plus för komfortstolarna (om du nu har dessa stolar med "delbar" rygg?). Synd att den saknar pdc, eftersom det trots allt är en stor bil. Navigation på dessa gamla bilar är enligt min uppfattning bara en nackdel. Bättre att köpa en ny navigation.

Det var inte meningen att förolämpa, jag tror bara att det blir svårt att få över hundringen. Lycka till!
Gemini__
Skulle heller aldrig släppa en liknande vagn för 100tkr, den verkar ju klockren bortsett från färgkombinatione då (en smaksak dock).

Lycka tilll!

Mvh:
Thomas
JP
156
JPB
728iA - 99
Ingen fara, ingen som blev förolämpad ;-) Ja, det är de stolarna med delbar rygg.

Åter igen: tack för lite input. Det är ju marknaden som bestämmer priset. Vi får se vad det blir. Tycker det finns ett antal för en bit över 100' som har gått minst det dubbla. Vad de får i slutändan är naturligtvis en annan historia.

Vi får se hur det går när annons kommer upp.
Jag håller med "Mixtus", värdering av denna bil är rena lotteriet. Minus för Grön färg. Minus för beige SCHiin?? Är det verkligen en nackdel? Själv tycker jag att det är mycket snyggt, snyggare än svart. STORT plus för miltalet som gör att man bör leta efter en köpare med mycket väl utvecklad milskräck som har tjock plånbok. Hittar man en sådan köpare tror jag att priset kan gå över 125KSEK, om inte håller jag med "Mixtus". Hursomhelst lycka till med din försäljning!

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag tycker också att beige skinn är ett plus. Men problemet är att massorna skriker efter svart, svart, svart. Får du 125-tusen så är jag den förste att gratulera, för det är den absolut värd (utan att ha sett skicket förstås). Om du däremot får det är en helt annan sak.

När du annonserar tror jag det är extra viktigt med många och bra bilder. Det gäller att locka den som tvekar, övertyga intressenterna med att det är en superbil med låga mil. Klockren historik, full servicebok, fräsch invändigt och så vidare.

Lycka till!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grönt med beige schinn är klockrent. Sen att få förstår det är en annan femma:) 149kkr som utgångspris med dom milen så slipper du alla amatörer, sen är det bara att vänta på rätt köpare:)
Jag är lite optimistik faktiskt, färgen kanske blir jobbig men det är EXTREMT ovanligt med 728or och bra utrustning, de är oftast mycket klent utrustade då de är instegsmodellen...
Har själv en bil (bejl) med beige SCHiin för, dock inte en BMW...:) Den är mörkblåmetallic, mycket snygg kombination enligt mig själv, vad andra tycker vet jag inte...

Tror att Askens annonspris kan vara lite högt, men det kan fungera.

JP
156
JPB
728iA - 99
Eftersom det inte är någon brådska med försäljningen har jag tålamod. Och jag letar, precis som ni skriver, efter någon som vet vad denne vill ha och är lika mån om miltal och skick som jag. Lägg på bra utrustning, skick samt svensksåld och en tidigare ägare, så löser det sig nog till slut.

Blir tråkigt att vara utan Bumse, men jag siktar in mig på en 730d facelift om kanske 1,5-2 år när priserna landat lite. Blir en Smart eller liknande så länge (gratis parkering i Gbg). Hm, det blir lite annan körupplevelse...

Åter, tack för all feedback. Faktum är att jag hade tänkt att lägga mig på 149' som utgångspris med viss prutmån om affären fortlöper smidigt.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Bara att önska lycka till, 728:n är en underskattad bil av många.
Hej JPB,

Jag tycker att oxfordgrön med beige skinn är helt perfekt, enligt min smak. När jag letade 523 så letade jag just efter den färgkombinationen. Nu föll det sig så, av andra orsaker, att det blev en blå med grå klädsel.

Dock, oxfordgrön med beige skinn är ju superelegant!! Konservativt...ja kanske...

Lycka till med försäljningen.

Tror nog det finns köpare som uppskattar grön+beige...

Min E38:a är oxfordgrön, shadowline (svarta lister), och har sandbeige skinn. I kombination med M-parallell/style 37 fälgarna fick denna uppenbarelse mig att slå till direkt när jag såg den första gången, trots att jag egentligen hade tänkt köpa en Jagga eller en Maserati... :-)

Har fått nästan uteslutande positiva reaktioner på dessa färger av diverse passagerare. Invändningarna brukar var mot det ljusa skinnet som tros vara känsligt/lättnedsmutsat, men trots att jag haft barn i bilen i flera år håller sig skinnet i fin kondition om man bara torkar av smutsen då och då med en fuktig trasa.

Mvh. /Kjell
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Såg att annonsen ligger ute nu, ser ut att vara kanonfin! Lycka till med försäljningen, även om jag är skeptisk till priset. Men man skall aldrig säga aldrig.

Tycker dock att du skall ta bort hänvisningen till miljöbil.
JP
156
JPB
728iA - 99
Ja, nu ligger den uppe :-) Kul med lite feedback!

Priset ja, allt är relativt. Det ligger andra där för 125' som gått 15-20.000 mil. Nu tror jag visserligen inte att dessa kommer gå för detta pris, knappast.

Vad min till slut går för får framtiden utvisa, men med det skicket och miltalet är den ganska speciell. Är väl dessutom enda E38:an med begagnatförsäkring?

Varför skall jag ta bort hänvisningen till miljöbil?

//J
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
I ena andetaget hänvisar du till låg förbrukning för att i nästa hänvisa till att du skall köpa miljöbil. Helt irrelevant som jag ser det. Vad du skall köpa i nästa steg har väl ingenting med denna försäljning att göra. Fördelen med 728 är att det är en stor (lyx)bil som faktiskt har hyfsad bränsleekonomi, något som du skall argumentera för.
JP
156
JPB
728iA - 99
Aha, ja det ligger något i det.

Skall ta och ändra lite. Tack för tipset!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.