|
|
|
|---|---|
|
jag går i tankar om att sänka bilen, 530dA Touring -02. men jag vill verkligen inte förstöra komforten i bilen. nån som har tips, tankar, eller ideer om vilken sänkningssats jag skall använda? jag är inte ute efter nån monstersänkning utan lagomt är bäst. jag rullar runt på lagomt stora hjul, 235/40-18". här uppe i Norrland/Tornedalen/Lappland så är ju våra vägar som kostigar på sina ställen.. jag kör ändå 3000+mil per år och drar släp o.s.v.. mvh//Nicke Dieselpower | |
|
Min är sänkt 40/20 med 17" och 235:or, komforten är god och sänkningen lagom, enligt mitt tycke.Länk BMW CS #5206 |
|
|
PS Jag använder H&R fjädrar, och numer också bilsteindämpare. Men jag körde i 4 år med originaldämpare, efter sänkningen. BMW CS #5206 |
|
|
Jajo, fler förslag? 40/20 låter rimligt mvh//Nicke |
|
| om man har m chassi vilka fjädrar använderman då???vanliga eller värför står det passar inte m chassi?? | |
|
Har beställt 45/30 sats till min bil. Ska bli kul att se hur det ser ut. MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Man kan använda samma saker fast man har m-chassi,men den är ju redan sänkt lite från fabrik så. Är antagligen bara dom som sänker väldigt lite de står att de inte passar m-chassi...kollar du på den som sänker mest så stor de nog inte så. Du måste helt enkelt skaffa fjädrar som sänker mer om du vill få nån skillnad mot va du har idag. |
|
|
vad rekkmenderas för höjder då??? skulle vilja ha motsvarande en 40/30 sänkning.. |
|
|
Nu har man beställt en H&R sats, 40/15 sänker den, samt 30mm/axel spacers med styrning. blir kul att se hur det ser ut :) mvh//Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.