AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.156

Dörrlås till bmw e30

Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Har en bmw e30 325 och vill få tag i ett dörrlås(cylinder lås) nån som vet vart man kan få tag i nya?
Eller ska man behöva gå till skroten?

/MVH Erik
Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Ingen som vet?
-:BeeMWe:-
BMW eller skroten

Peter
jag köpte nya på bmw, det var inga konstigheter
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Köper du på skroten måste du byta ut tumlarna i cylindern till de som sitter i din nuvarande (förmodligen trasiga) cylinder. Detta är lite pilligt men finns beskrivet i detalj på
www.bmwe30.net leta i tech-avdelningen efter "cylinder lock repair" eller dylikt.
Jag gjorde detta på min E30 -90:a, kostade 50 spänn och tog ca en timme totalt.

Jag vet inte vad det kostar på BMW, men en adekvat gissninga är mångdubbelt mer. Å andra sidan tror jag man kan (med hjälp av nyckelnummer) beställa cylindrar som passar direkt till din nyckel.

4wd is king
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
På BMW kan man få det fixat. Dock rätt dyrt.
Jag pajjade ena låscylindern. Lämnade in osså plockade dom ihop ett lås åt mig så att det blev samma nyckel som tändningslåset. Slipper ha två olika nycklar alltså. Kostade visserligen 1500 kr. Men då slipper man jävlas med skiten själv!!!
=)

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Eller så struntar man i att det är trasigt och köper ett larm till bilen och påköpet så får du fjärr öppning
av låset =)....Det gjorde jag eftersom någon snorunge försökt ta sig in på förarsidan och som tur var misslyckats..Jag köpte biltemas c-lås samt larm. Larmet är inte godkänt av försäkringsbolagen men det gjorde inte mig så mycket eftersom jag var ute efter fjärrstyrningen och inte larm funktionen...lätt att installera å inte så dyrt heller...680:-
Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Jag tycker att ditt förslag speedy låter bäst eftersom jag ska köpa larm nu i veckan.

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.