|
|
|
|---|---|
|
Tjena det är så att jag undrar om det finns en hemsida där man kan hitta tider på bilar på ringen. Jag undrar mest vilken e snabbare i nurgburgring mellan m3 e46 och nya rs4:an. Mvh | |
|
Har ingen aning men lånar tråden lite. Någon som vet om det finns en hemsida där man kan kolla olika bilars effekt? |
|
|
Det skulle vara kul att läsa på en sån sida, så finns den är jag också intresserad. MVH Richard |
|
| www.track-challenge.com är en bra hemsida, men den verkar vara på gång att läggas ner. | |
|
Ja RS4 B7 är snabbare än M3 E46 på ringen enligt test. Dock ej CSL ;) |
|
|
denna kan kanske vara nåt : (Sport Autos sida ) Länk |
|
|
Delonge: CSL'ns varvtid på Nordslingan är riktigt vass, otroligt kul att se att nya Audi R8 inte rår på CSL'n i SportAutos tester trots att det satt r-däck monterade även på R8an. Att det satt r-däck på CSLn brukar vara Audifanatikernas stående argument varför M3 CSL har noterat ett såpass bra varv på Nordslingan när SportAuto testat. Kanske dags för dem att krypa till korset nu ;) Mvh, /Wille |
|
|
Här är den mest kompletta listan jag känner till: Länk Mvh Mats |
|
|
Kul att se att BMWs special bygga X5 LeMans står sig så bra, det är ju inte riktigt en racebil till utseendet. Vad beträffar audi så ser det ut som RS4 var snabbare än R8! Familjeracern snabbare än deras senaste sportbil!? BMW fanns med på flera platser långt upp men det dominerades ändå av Porsche, Porsche och Porsche samt Lamborghini och Ferrari på toppen. Fattar inte att Porsche med relativt få hästar och inte allt för lätta bilar går att köra så ruskigt snabbt med. Ändå kan man använda nästan alla Porschar som året runt bilar (kanske inte med R-däck men ändå). Kul att läsa hur som helst. Då är det bara att åka ner och se om man i huvud taget kommer in på listan? Jag menar man har ju inte i närheten av den erfarenhet som de flesta kända namn jag hittade i listan på ringen. MVH Richard |
|
|
Man ska jämföra SportAuto tider med SportAuto tider annars kan jämförelsen bli lite sned. SportAuto tider: 8:04 --- 153.223 km/h -- Audi R8, 420 PS/1595 kg (sport auto 07/07) 8:09 --- 151.656 km/h – Audi RS4, 420 PS/1728 kg (sport auto 06/06) Hur SportAuto genomför sina tester (tyska): Länk Mvh, /Wille |
|
|
Kanske finns nåt cool här Länk |
|
|
Nuerburgring "Nordschleife" Car [min] 1. Porsche Carrera GT 7.40 2. TechArt GT street 7.43 3. Pagani Zonda S 7.44 4. Porsche GT2 (996) 7.46 5. Porsche GT3 RS 7.47 6. Porsche 911 GT3 Cup 7.49 7. BMW M GmbH M3 CSL 7.50 Lamborghini Murciélago 7.50 8. Lamborghini Gallardo 7.52 Mercedes SLR McLaren 7.52 Min Coupé=Såld! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.