|
|
|
|---|---|
| Har en polare som har en bmw 328 -96, har hört av nån at men kan hålla in tippmätaren och så av och på tändnigen så ser man den verkliga mätarställningen. Gjorde de på denna bil, står 109700km nu på mätaren när man gör det här så står det 236352km vad är det är det den verklig mätarställningen, bilen är importard så det skulle ju inte förvåna mig! | |
| de står alltid typ samma på alla bilar, inte mätarställning tyvärr | |
| vad är det då? | |
|
har kollat på en annan 328 där kommer det fram 36368mil? konstigt vad är det då om det inte är mätarställningen. |
|
| vet inte riktigt men skojare använder de tricket för att sänka priset på bilar dom vill köpa billigt å sälja dyrt, finns massor trådar på forumet om det | |
|
Kunden som köpte min 318 E36 för några år sedan gjorde detta test och påstod att detta var den sanna mätarställningen (som givetvis INTE stämde med den faktiska :-) När jag visade upp all dokumentation sedan bilen var ny (svensksåld bil) så insåg han att hans teori inte riktigt stämde... |
|
|
De vore ju i försej en riktigt bra funktion,om de va så enkelt att kolla upp de...man skulle ju i princip utrota all mätarskruvning. Fast då skulle de väl säkert komma nåt lika fort som man kunde dra tillbaka den också. |
|
| Har hört att det ska vara sant att göra så men jag vet inte riktigt om man ska tro på det | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns inget som är relaterat till verklig mätarställningen i färddatorn. ///MVH Hasso Länk |
| har läst min till nu på forumet att det ät nätt lerveransnummer som bmw har lagt in som aldrig ändrar sig, vilket det borde göra om det är mätarställnigen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.