|
|
|
|---|---|
|
Min momentanmätare (liter/mil) fungerar inte. Går det att fixa? Bilen har stått avställd i torrt fint garage 4,5 år nu.(alltid stått i garage). Kan detta vara oxid som räcker att plocka isär för att få fart på nålen eller?? /Jonas B. | |
|
Mätaren ligger på noll när bilen är avstängd och den går upp på fullt när man startar och där stannar den. Nybesiktad med 0,2 i co-halt. Kat monterad -00 visar 1.00 i lambdavärde.Vad jag vet finns ingen vacuum slang eller dyligt,bara el. /Jonas B. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vad jag vet, är färddator och motronic boxen inblandade då det gäller dess funktion. Men just oxider på kontaktstycken och ledningsbanor i kombiinstrumentet är inte ovanligt. Kan även vara att kombiinstrumentets SI batteri som är totalkass Prova först att låta boxen nolla sig genom att bryta + polen under en 15-30min. Är det ingen skilnad lär du nog få lossa instrumenten och kolla efter just oxider och samtidigt byta batteriet. SI batterien säljes inte längre av BMW,men en radio/tv reparatör brukar kunna ha sådana,och löder säkerligen i nytt för en rimlig peng! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Hej igen. Jag plockade isär mätarhuset med förhoppning om att kunna byta batterier däri. Hittade en beskrivning:Länk där egentligen inte mycket stämde med bilderna. Hade köpt och laddat batterier med "lödöron" som visade sig inte alls stämma med vad jag hittade. Mina var hälften så korta och lite svullnare som visade 3.01 V på båda batterier och de satt inte alls på samma plats.Hittade även etiketter där det visade att hela instrumentet var en "utbytesenhet-04" fast på tyska. Undrar då om jag fått något nyare med helt kretskort istället. Kollade även in mina automatindikeringar där......är man tvungen att köpa hela raden med lampor om en är sönder?? Efter allt kollande så plockade jag ihop det med en skillnad: Mätaren liter/mil fungerade igen......GULD. Hur många typer av instrument finns det(bara synligt inuti/bakom?? /Jonas Brinell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.