AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
638

320i tappar orken ibland, vad kan vara fel?

ni
5
niklasvegas
320Ci -01
Hej
Jag köpte för några månader sedan en BMW 320 Ci, 2001 års modell. Har problem ibland och undrar om någon vet vad det är för fel. Oftast går den hur bra som helst (visst finns det bilar som går bättre, men den går fint). Första gången det strulade var efter tre veckor, startade och bilen var totalt orkeslös, hade svårt att orka upp för en backe i 50 km/h på trean (brukar gå lätt på fyran). Den har varit så flera gånger efter det. När den är så orkeslös tjyvstannar den ibland när jag kopplar ur också. Den har varit svårstartat några gånger dessutom. Har hänt att jag startat om den, och då går den som vanligt igen. Har köpt den genom en bilhandlare men har pratat med den förra ägaren och hon hade haft samma problem några gånger. Hon påstod att hon pratat med verkstaden och det var någonting med nyckeln som hon gjorde galet (som tydligen jag verkar göra också...). Är det någon som har någon idé om vad det kan vara?

Mvh Niklas
ni
5
niklasvegas
320Ci -01
Läste längre ner där någon haft ungefär samma symptom som jag märker av. Där verkar det ha varit en kamaxelgivare som krånglat, kan det vara så?

Mvh Niklas
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Bränslepumpen börjar kanske ge upp?
ni
5
niklasvegas
320Ci -01
Jag kan stilla allas nyfikenhet. Det var en kamaxelgivare som givit upp. Kan för övrigt starkt rekommendera verkstaden i Hoting, Ivars Bilservice. Kanonbra service.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.