|
|
|
|---|---|
|
tycker att min 328 låter lite som en diesel, gör dom det eller har ja inbillat mig? (ganska säker på att de inte är diesel) | |
| någon som vet? | |
|
Tickar den eller vadå? Ventrillyft som inte fungerar gissar jag på. Berätta vad det är som låter som en diesel? |
|
| inte helt som en diesel men ett lågt ljud som påminner om det....blada symaskin med en dieselmotor typ | |
|
Menar du unegefär ett sånt här ljud? (en bit in i filmen när man ser motorn) Länk Detta är ett ljud man verkar få leva med i en Bmw... |
|
| har tyvärr inte ljudkort i datorn för tillfället men ja tycker inte att min gammla 325 gjorde det, tycker alla nyare bilar har en tendens att låta som symaskiner nu när jag tänker på det.....ja tycker motorljudet låter mer än bakom bilen | |
|
Nu fattar ja inte riktigt va du menar...va de inte tickandet du mena? Att nya bilar låter som symaskiner är ju för att dom har sån fruktansvärd dämpning,då uppfattas de ju som du säger. |
|
| jo de tickar och finns ett ganska högt symaskinsljud, | |
| antingen är det grenröret som har spruckit,, eller tändstift som sitter dåligt (eller helt enkelt slut) | |
|
jaha, ingen anning när tändstiften byttes, 2005 tror jag....nog lika bra att byta vilken sort bör jag ha? |
|
| Jag tänkte också byta tändstift till min 328, 97a, vilken sort bör vi ha? =) | |
|
Likadana som sitter där kanske ? Vet inte vad som är bäst men det borde ju funka |
|
| jo men ngk eller bosch? | |
| NGK BKR 6EK siter fint i 2,8:an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.