|
|
|
|---|---|
|
Utvecklande av dessa 2 motoralternativ: Vad skiljer dem åt? Bensinföbrukning, kvalitet, prestanda och allt annat. Ngn som är bättre än den andra eller är det hugget som stucket? Tänker tex på en 1.6 av 98 års modell och en 1.9 av 2000 års modell. En annan fråga: När kom delbart säte i 3 serien (inte Compact). /Htc | |
|
Det är framför allt vridmomentet som skiljer vilket inte är så konstigt med tanke på skillnaden i slagvolym. Nu var det längesen jag körde 1.6:an, men den nyare motorn har klart bättre segdragning. Det är sällan jag bryr mig om att växla ner vid omkörningar! Se även denna artikel: Länk "The 316i Compact’s latest 1.9-litre engine shaves one second off the earlier car’s 0-60mph time, but more importantly for everyday use, pulling power is increased substantially: you’ll notice the need for fewer gear changes around town as a result. Pressing on, you can expect this entry-level car’s 105bhp engine to be more useful than its predecessor. Mid-range is where it shines, producing a 50-75mph time of 11.4 seconds – about the level of a warmish hot hatchback." |
|
|
Någon som har en vridkurva att visa upp. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Ok, tackar för det!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.