AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.214

Hur sänka förarsätet ytterligare i en Z3 M Coupe -98 ?

Na
36
NallePuh
Z3 M Coupe -98
Jag är 192 cm lång och sitter nu med huvudet i taket.
Är det någon som har byggt om sätet för att få det lägre ?
Har någon hittat någon ombyggnadssats för att få sätet lägre ?
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Hört att affärer som säljer allt blandat som t ex Micro kan sånt. Hör med dem.
Upplever samma problem som du, är 1,87 men det räcker för att åtminstone håret skall ta tag i taket. Z3 är inte byggd för långa personer, hade gärna suttit ytterligare en decimter bak... för att få riktig komfort.

Ser framemot ev. tips!

//Janne
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Jag har samma problem som Er, är 1.90, men eftersom det är så j........a kul så står jag ut med det. Ska bli intressant att se om någon flyttat stolen bakåt ryggstödet redan nu tar i bakåt. Jag har monterat den inre backspegel från USA Länk som kom fram i annan tråd här på forumet Länk och tycker den funkar kanon. Se bilder Länk.

CruiZa lugnt i sommar
Pane
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Hej,

Jag vet folk som hat bytt ut stolarna till andra sportstolar så man kommer ungefär 10 cm lägre men då kan man inte justera stolarna. Personen i fråga tyckte det inte spelade någon roll att inte justeringar kunde göras eftersom det är bara han som kör bilen.

Sen är frågan om man vill ha andra stolar än bmw-original.
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Byt till ett par små nätta sportstolar så kan du nog få plats du kommer nog att spara lite vikt också då jag hört att orginalstolarna väger nästan 30 kg styck. Går ju alltid att montera tillbaks om du skall sälja pärlan.
Na
36
NallePuh
Z3 M Coupe -98
Hade hoppats att det funnits någon enkel färdig lösning.
Det gör det visst aldrig.
Får skruva ur sätet och kolla om det går att "uppfinna" någonting.
Jag kommer inte ihåg vem men någon här på forumet har bytt stolar i sin M-roadster och det var inte så böckigt. Man satt så lågt att jag hade lite problem att ta mig ur bilen, men man satt som gjutet.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.