|
|
|
|---|---|
|
hejsan! har lite rost i huven på min e 46a. Är det ett vanligt fel på dom? funderar lite på hur man ska göra, försöka fixa rosten eller kanske köpa en ny huv. verkar svårt att få fatt i en huv med samma lack. har sett en del typ mattsvarta, men då måste man ju lacka den o då blir det dyrare. någon som har varit i samma sits kanske har nåt tips? Mvh | |
|
Ja, det är ett vanligt fel. Min rostade och jag fick en ny av BMW på den 6-åriga rostskyddsgarantin. Så frågan är väl om du fortfarande har garanti kvar eller ej? Annars kan du ju hålla utkik efter någon krockad bil där motorhuv klarat sig. Finns flera sajter men Laga . se är väl störst. Mvh Johan |
|
|
Jag har haft rost i huven på både min förra 330xi 2001 samt i min nuvarande 330xi 2003. Vanigaste stället är på undersidan i framkant vid strålkastarna. Har fått bägge huvarna utbytta på rostskyddsgarantin utan problem. |
|
|
nej har ingen garanti kvar tyvärr. rosten sitter där du beskriver det, längst framme på huven, inte så mycket kanske men det blir garanterat mer. Tack för tipset johan, ska kolla den sajten. grymt trist med såna skönhetsfel när bilen annars är i så bra skick. Mvh |
|
| Jag hade begynnande rost i kanten under "njurarna", alltså kanten under njurarna som går mot stötfångarn. Fick huven utbytt på garanti. Titta nu för inte så länge sedan och exakt samma bekymmer börjar uppträda igen. En kompis till mig har en exakt likadan BMW som mig och hans är likadan. Man kan se märken i stöttfångarn där huven ligger o skaver så smått. Huven är rätt justerad o så, o stötfångarn är det inget fel på, jag tror tyvärr att detta är något av en designmiss. Kolla ovan nämnda ställe på era BMW:s så ser ni vad jag menar. Jag la på extra färg, klarlack och la dit en tunn skummgummi list, som tar emot huven, så den inte ligger an mot stöttfångarn. | |
|
Har hittat en del rost i förardörr o ett par fläckar vid instegen. Även en liten vid tanklocket. är lite besviken på rostskyddet på bilen, hade fått för mej att BMW stod för kvalitet. är annars supernöjd med bilen, går som en dröm. men just rosten är lite smolk i bägaren. funderar skarpt på att lämna in den o få gjort vid allt rost, även om det kostar en del. planerar att ha bilen ett bra tag till. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.