|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, jag vill veta vad panelan anser om mocka vs skinn. Letar efter en 525im och de flesta har sportstolar med mocka. Jag vill helst ha helläder! Vad tycker ni? Är mocka något och ha? Är det svårare och sölja en bil med mocka än en med läder? Det är lite svårara och hålla rent med mocka liksom. Vad tycker ni? | |
|
Jag tycker att skinn är fint i en helt ny bil.. men efter några år så börjar jag få obehagkänslor av det, när det är blankslitet, lite sprucket och man kan känna att skinnet har sörplat i sig en del kroppsvätskor. Lite 'läderboeg' över det hela. Mocka känns däremot alltid fräscht. Alcantara rockar. =) |
|
|
Hur är inte mocka o alcantara efter några år då??? Jag hade valt skinn alla gånger...Bara man behandlar skinnet 2 ggr/ år så håller de sig alltid fräscht |
|
| Har alcantara i min och det är riktigt fräscht efter 4 år och 10000 mil. Sedan sitter man bättre i tyg/alcantara säten också, sitter ju mer fast när det svänger. | |
Mattias_johan |
Hur sköter man alcantara då? |
|
Min uppfattning är att alcantara (syntetisk mocca) ser nyare och fräschare ut längre än läder. Vi sålde nyligen en 523iM -00 med alcantaraklädsel och en bra bit över 20000 mil på mätaren, klädseln såg nästan ut som ny! Mattias_johan: Precis som vilken textilklädsel som helst, dvs. ingen särskild skötsel alls förutom dammsugning lite då och då :) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
| Det stämmer att mocka ser nyare och fräschare ut efter några år men om man behandlar skinet rätt kan man få samma goda resultat. | |
|
skinn känns lyxigare...om du bara sköter om skinnet så håller de sig fräscht. |
|
|
Lättare att få bort spyorna från skinn än tyg, fråga en taxiägare:). Skinnet hindrar spillet från att tränga ner i stoppningen och gör saneringen enklare. Med barn i bilen föredrar jag definitivt skinn. Sen är det skillnad på skinn och skinn. BMW:s Montana skinn verkar inte överdrivet tåligt. Tanken är kanske att man ska behöva hosta upp $$$ för Nappa. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.